Budowanie marki w świecie e-commerce

Budowanie marki w świecie e-commerce


Sprzedaż przez Internet jest dziś znacznie trudniejsza niż jeszcze dekadę temu. Swoje strony internetowe mają już obecnie zarówno rozpoznawalne marki, jak i małe sklepy internetowe. Branż, w których konkurencja jest stosunkowo nieduża znajdziemy już bardzo niewiele.

Z kolei wyróżnienie się w tych, które są oblegane, staje się coraz trudniejsze. Powstaje więc pytanie, jak wobec tych trudności, zaistnieć w świadomości konsumentów?

 

Jednorazowy zakup kontra klienci powracający

 

Sprzedaż towarów przez Internet szczególnie trudna jest dla tych przedsiębiorców, którzy w e-commerce stawiają pierwsze kroki. Nie łatwo jest także osobom działającym wśród dużej konkurencji. Pozyskani dzięki reklamie klienci to zazwyczaj osoby odwiedzające stronę sklepu jednorazowo, nie związane z nim emocjonalnie.

Kluczem do sukcesu i zwiększenia sprzedaży bardzo często jest zdobycie klientów powracających. Takich, którzy zapamiętają nazwę sklepu i jego adres www. Dobrze też, jeśli poczują ze sklepem więź – dzięki dobrej jakości towarom, doskonałej obsłudze posprzedażowej albo profesjonalnemu doradztwu, jakie klient mógł uzyskać w trakcie zakupów. Wtedy można mówić o zwiększeniu szansy na to, że klient powróci w przyszłości po kolejne towary oraz poleci sklep swoim znajomym.

 

Daj się poznać

 

Wielu początkujących przedsiębiorców zapomina o tym, że klient z większym prawdopodobieństwem zapamięta nazwę sklepu i jego adres, jeśli mu w tym pomożemy. Rzadko który konsument, dokonując jednorazowego zakupu i nie przewidując tego, że w przyszłości będzie potrzebował kolejnej rzeczy z asortymentu konkretnego e-sklepu, przywiązuje uwagę do jego nazwy. W konsekwencji przy kolejnych zakupach może już trafić już do innego sprzedawcy.

Budowanie świadomości marki pomaga utrwalić w pamięci konsumentów nazwę sklepu, dzięki czemu ci łatwiej trafiają na jego stronę internetową. Sprzedawcy zwiększają swoje szanse na to, że zostaną zapamiętani na wiele sposobów. Jednym z nich są taśmy z nadrukiem, które oferuje producent opakowań Opakowania24.eu. Na nadruku może zostać umieszczone logo i nazwa sklepu internetowego, jego adres www, hasło reklamowe lub inna treść wskazana przez sprzedawcę.

 

Taśmy z nadrukiem w branży e-commerce

 

Okazuje się, że taśmy z nadrukiem mogą być skuteczną formą reklamy w sprzedaży internetowej. Oklejane nią przesyłki, w których umieszcza się towar, są świadectwem profesjonalizmu sprzedawcy i podnoszą estetykę paczki. A ponieważ paczka podczas transportu przechodzi przez wiele rąk, odbiorcami reklamy, poza adresatem, są także pośrednicy uczestniczący w jej doręczeniu.

Budowanie świadomości marki nie ogranicza się wyłącznie do stosowania taśm z nadrukiem. Jednak dzięki temu, że takie taśmy są nieodzownym akcesorium przy pakowaniu przesyłek, a podczas transportu pozostają cały czas widoczne, to w branży e-commerce odgrywają bardzo ważną rolę. Pamiętają o nich wielkie firmy, nie powinni zapominać również przedstawiciele małych sklepów internetowych.

Decydując się na stosowanie taśm z nadrukiem, przedsiębiorca zwiększa swoje szanse na to, że zostanie zapamiętany przez klientów i dotrze z reklamą do szerszego grona odbiorców.

 

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger