Murale – skuteczna forma reklamy

Murale – skuteczna forma reklamy


Aby reklama była skuteczna, powinna zwracać na siebie uwagę i wyróżniać się spośród wielu innych przekazów. Murale, czyli ręcznie malowane na ścianach budynków reklamy wielkoformatowe, bezsprzecznie spełniają to kryterium.

Ostatnimi czasy murale wracają do łask. Mają one bardzo duży potencjał marketingowy – nic więc dziwnego, że wiele firm, którym zależy na pozyskaniu klienta decyduje się właśnie na tę formę promocji. Wielkoformatowe malowidło posiadające wysokie walory artystyczne zapada w pamięć i staje się ośrodkiem wielu skojarzeń, a to już jest pierwszy krok do sukcesu rynkowego.
 
 
Mural – sztuka czy reklama?
 
Mural to specyficzne połączenie sztuki wizualnej oraz reklamy. Znamiona artyzmu mają wydatny wpływ na postrzeganie komunikatu wizualnego przed odbiorców i nobilitują przedstawiony na malowidle produkt bądź usługę. Zaprezentowanie swojej propozycji rynkowej w takiej ciekawej i atrakcyjnej formie przynosi wymierne efekty. Konsumenci mają już dość szablonowych i banalnych spotów reklamowych w telewizji czy w radiu. Tego typu formy promocji są mało skuteczne, nie działają, nie budzą emocji i szybko nikną ze świadomości odbiorców. Co innego przekazy niestandardowe, których skonstruowanie wymaga wysiłku, umiejętności oraz czasu. Do takich właśnie przekazów wypada zaliczyć murale, które w przeciwieństwie do trywialnych billboardów naprawdę przykuwają wzrok i skłaniają do estetycznego zachwytu.
 
 
Miejsce ekspozycji
 
Ważna jest przede wszystkim lokalizacja, w której malowidło powstanie. Najkorzystniej oczywiście wykorzystać ściany budynków położonych w miejscach ruchliwych – im bliżej centrum, tym lepiej, choć niekoniecznie musi to być reguła. Warto bowiem wziąć pod uwagę fakt, że reklamę zawsze kieruje się do określonej grupy odbiorców – jeśli produkt bądź usługa dedykowana jest np. bywalcom teatrów, fisharmonii czy opery, najlepiej nanieść malowidło w miejscuMurale – skuteczna forma reklamy położonym nieopodal tych instytucji. Co do produktów czy usług cieszących się większym powodzeniem rynkowym i adresowanych do bardzo szerokiego grona odbiorców – najlepiej wykonać mural możliwie najbliżej centrów handlowych oraz innych newralgicznych punktów miasta.
 
 
Wielkość muralu
 
Wielkość muralu ma również bardzo istotne znaczenie w kampanii reklamowej. Generalnie: im większe malowidło, tym większa pewność, że okaże się ono skuteczne. Poza tym wielkoformatowe reklamy o wiele łatwiej uchwycić przypadkowym przechodniom w obiektywie kamery czy aparatu, a to też ma ogromne znaczenie. Jeśli mural okaże się rzeczywiście ciekawy i zachwycający, z całą pewnością powstanie mnóstwo przedstawiających go zdjęć oraz filmów, które powędrują do sieci i stamtąd rozprzestrzenią się bardzo szybko wśród potencjalnych odbiorców reklamowanego produktu bądź usługi. Niewykluczone, że fotografie muralu pojawiają się w prasie tuż obok krótszej bądź dłuższej wzmianki na temat osobliwego malowidła.
 
W opinii fachowców od marketingu najbliższe lata upłyną pod znakiem oszałamiającej popularności murali jako nietuzinkowej i efektywnej formy promocji (dowiedz się więcej w artykule Reklama Outdoorowa – Czy Zdaje Egzamin?). Dzięki artystycznym malowidłom przestrzeń miejska wzbogaci się o atrakcyjne wizualnie elementy i stanie się bardziej przyjazna dla mieszkańców. Czy istotnie przewidywany przez specjalistów sukces tego środka marketingowego stanie się faktem – na to pytanie odpowiedzieć może jedynie przyszłość.
 
 
 
 

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger