Dlaczego warto uaktualniać informacje w panelu Google Moja Firma?

Dlaczego warto uaktualniać informacje w panelu Google Moja Firma?


Lepsza widoczność w wyszukiwarce, profesjonalny wizerunek marki, powiązanie z lokalnymi wynikami wyszukiwania – to tylko kilka zalet korzystania z panelu Google Moja Firma. Na czym polega bezpłatna wizytówka w Google i dlaczego warto stale ją aktualizować?

Google Moja Firma to najprostszy sposób na krótką prezentację marki oraz podanie najważniejszych informacji dotyczących jej działalności: adresu, godzin otwarcia czy trasy dojazdu, powiązanej z Google Maps. Dzięki takiej wirtualnej wizytówce, widocznej przy samych wynikach wyszukiwania, Twoi potencjalni klienci zyskują wszelkie niezbędne dane, z którymi potrzebują się zapoznać przed odwiedzeniem firmy czy skorzystaniem z jej usług.

 

Wizytówka w Google umożliwia również krótką prezentację marki: określenie kategorii jej działalności, niewielkie wprowadzenie do oferty, dodanie zdjęć oraz wyświetlanie opinii klientów. To wszystko wpływa na budowę wizerunku Twojej firmy oraz zwiększa zainteresowanie jej ofertą! Co więcej, dzięki stałej aktualizacji możesz błyskawicznie poinformować klientów o tymczasowym zamknięciu firmy, godzinach pracy w okresie świątecznym czy otwarciu nowej lokalizacji.

 

Warto podkreślić, że wszystkie wymienione wyżej elementy ogrywają istotną rolę w działaniach SEO, zwłaszcza jeśli decydujemy się na pozycjonowanie lokalne. Informacje o firmie znacznie zwiększają jej potencjał w wynikach wyszukiwania, pomagają w promocji biznesu i działaniach z zakresu e-PR (tutaj znaczenie ma przede wszystkim sposób prezentacji marki, pozytywne opinie klientów, a także podkreślenie zalet oferty poprzez profesjonalną, zachęcającą galerię zdjęć). To z kolei sprawia, że Google Moja Firma powoli staje się niezbędnym elementem strategii marki w Internecie, o który warto w szczególny sposób zadbać. Jest to bowiem pierwsza forma kontaktu z klientem, która pozwala mu wstępnie zapoznać się z firmą i na tej podstawie podjąć decyzję zakupową.

 

Oczywiście samo stworzenie wizytówki to nie wszystko – należy ją stale aktualizować, żeby przy każdym wyświetleniu wyników odbiorca otrzymywał rzetelne dane i najnowsze informacje. Warto zadbać więc o stałe prowadzenie konta (minimum jeden wpis w tygodniu), zachęcający opis działalności, dobrej jakości grafiki z logo firmy, interesującą galerię zdjęć, moderację opinii klientów i inne przydatne dla odbiorcy informacje.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger