Dlaczego długi ogon w SEO nadal jest atrakcyjny?

Dlaczego długi ogon w SEO nadal jest atrakcyjny?


Skuteczne pozycjonowanie pozwala na wzrost ruchu na stronie, zainteresowanie odbiorców ofertą firmy, a wraz z nimi – zwiększenie zysku ze sprzedaży. Jedną z często stosowanych technik SEO jest tzw. długi ogon, w dużej mierze wpływający na wyniki pozycjonowania. Na czym polega?

Autorem koncepcji Longtail jest Chris Anderson, który po raz pierwszy użył tego określenia w 2004 roku, w artykule poświęconym tematyce handlu internetowego. Ponad dziesięć lat później pozycjonowanie na długi ogon wciąż jest chętnie wykorzystywane przez agencje SEO.

 

Według koncepcji Andersona posiadanie dużego asortymentu może skutkować generowaniem większego obrotu na pojedynczych, konkretnych produktach, niż na popularnych, masowo sprzedawanych towarach. W przełożeniu na SEO oznacza to większy potencjał rzadziej używanych, a zarazem bardziej szczegółowych słów kluczowych, odpowiadających na dokładne zapytania internautów. Dobrane w ten sposób frazy mogą dać lepszy efekt niż konkurencyjne hasła z dużą ilością wyszukiwań. Działania marketingowe przy ich użyciu są zarazem znacznie tańsze!

 

Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie typu longtail? Przede wszystkim – jest to lepsza metoda sprzedażowa. Osoby wpisujące ogólne słowa kluczowe częściej szukają informacji o produkcie niż chcą go kupić. Z kolei hasła obejmujące bardziej rozbudowaną nazwę towaru w większości przypadków mają służyć znalezieniu najlepszej oferty cenowej związanej z zakupem.

 

Bardzo ważny jest również fakt, że frazy szczegółowe są łatwiejsze do pozycjonowania. Nie mają tak dużej konkurencji, nie wymagają również dużej ilości linków prowadzących do strony. Zwykle wystarczy dobrze zoptymalizowana podstrona z unikalnym opisem produktu. Nie znaczy to oczywiście, że w działaniach SEO należy zupełnie odrzucić ogólne słowa kluczowe – dla osiągnięcia optymalnych efektów najlepiej połączyć longtail z tradycyjnym pozycjonowaniem.

 

Warto dodać, że w przypadku długiego ogona spadek pozycji (który może się zdarzyć przy każdorazowej zmianie algorytmów Google) nie jest tak mocno odczuwalny jak przy frazach ogólnych. Widoczność na szczegółowe hasła jest wyższa i obejmuje znacznie większą ilość słów kluczowych, powiązanych z witryną. Z tego powodu nie trzeba martwić się o stabilność efektów i spadek popularności firmy w przypadku jakichkolwiek zmian w wyszukiwarce.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger