Pozycjonowanie lokalne - dlaczego warto inwestować w ten obszar wyszukiwania?

Pozycjonowanie lokalne - dlaczego warto inwestować w ten obszar wyszukiwania?


Chcesz dotrzeć z ofertą do klientów, mieszkających w pobliżu Twojej firmy? Zależy Ci na zbudowaniu silnego wizerunku marki, kojarzonej z danym obszarem? Sprawdź, dlaczego powinieneś zainwestować w pozycjonowanie lokalne!

Strona internetowa to nieodzowny element współczesnego biznesu, a zarazem dopiero jego początek. Jeśli zależy Ci na rozpoznawalności i jak najwyższym potencjalne znalezienia Twojej oferty przez zainteresowanych klientów, pozycjonowanie firmy w Internecie powinno być jednym z podstawowych zadań marketingowych, od jakich powinieneś zacząć. Tylko obecność w czołowych wynikach wyszukiwania umożliwi faktyczny wzrost zainteresowania Twoją marką. Jak wobec tego skutecznie pozycjonować stronę na hasła związane z lokalizacją?

 

SEO lokalne to pozycjonowanie firmowej witryny na słowa kluczowe, zawierające dodatkowo nazwę miasta lub regionu. Dotyczy ono również wprowadzania zapytań z określonej lokalizacji, ustawianej automatycznie w Google. Ten rodzaj pozycjonowania przeznaczony jest głównie dla firm świadczących usługi w danym regionie i kierujących swoją ofertę do jego mieszkańców. Mogą to być np. salony fryzjerskie lub kosmetyczne, hotele, serwisy samochodowe, punkty gastronomiczne, ośrodki kulturalne i rozrywkowe, itp. Tego typu miejsc szukają głównie miejscowi odbiorcy i ewentualnie turyści – dlatego właśnie ich warto obrać za swoją grupę docelową. Badania pokazują, że aż 78% internautów wyszukujących usługi w wynikach lokalnych decyduje się na skorzystanie z nich!

 

Aby firmowa strona internetowa była dobrze widoczna w wyszukiwarce, a tym samym mogła dotrzeć do większej ilości odbiorców, należy wprowadzić na niej kilka elementów. Należą do nich: dane kontaktowe (najlepiej na każdej podstronie), mapa dojazdu z wykorzystaniem Google Maps oraz galeria z atrakcyjnymi zdjęciami powiązanymi z ofertą firmy. Warto również stworzyć wizytówki marki w portalach społecznościowych, skorzystać z serwisu Google Moja Firma, pozyskać wpisy w lokalnych internetowych katalogach firm, udzielać się na miejscowych forach oraz zachęcać klientów do dodawania opinii widocznych w wynikach wyszukiwania. Samo pozycjonowanie lokalne najlepiej zlecić specjalistycznej agencji, która dobierze słowa kluczowe dla firmy na podstawie ich popularności i szansy znalezienia się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger