Cloud Technologies: poznaj innowacyjny e-marketing

Cloud Technologies: poznaj innowacyjny e-marketing


Założona w 2011 roku spółka Cloud Technologies to lider na rynku reklamy RTB oraz ekspert w zarządzaniu systemami typu Big Data w Polsce. Firma zarządza kilkoma markami i jest laureatem prestiżowych nagród branżowych. Jakie usługi proponuje?

Cloud Technologies łączy działania z kilku obszarów biznesowych, związanych z reklamą internetową i nowymi technologiami. Należą do nich:

  • marketing efektywnościowy - kompleksowe rozwiązania dla sektora e-commerce w rozliczeniu za uzyskane efekty; w ofercie: automatyczny zakup mediów i reklama targetowana przy użyciu systemów Big Data oraz algorytmów sztucznej inteligencji
  • działalność agencyjna – specjalistyczne narzędzia dla agencji reklamowych oraz dostęp do hurtowni danych, przekazywanych przy użyciu chmury; rozliczenie w modelu pay-as-you-go
  • consulting – analiza oraz optymalizacja procesów biznesowych i marketingu bezpośredniego przy użyciu zbiorów danych oraz ich integracji z systemami CRM
  • usługi mobile – tworzenie i promocja gier mobilnych na platformy iOS i Android.

 

Jednym z flagowych produktów i zarazem największych osiągnięć firmy jest wspomniana wyżej hurtowania danych, czyli zbiór informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w sieci, na podstawie których tworzone są unikalne profile zainteresowań. Korzystając z silnika behawioralnego, marka stworzyła obszerny system Big Data, który umożliwia kierowanie przekazu reklamowego do konkretnych grup lub indywidualnych odbiorców, znacznie zwiększając efektywność komunikatu. Jak zauważył Paweł Chodaczek – inwestor w Cloud Technologies i prezes dawnej spółki AdPilot, obecnie działającej pod nazwą BPO Poland – jest to rozwiązanie, które wyznacza przyszłość reklamy online i daje ogromny potencjał jej rozwoju. Wszystkie dane, zbierane przez Cloud Technologies, przechowywane są i przetwarzane w chmurze (ang. Cloud Computing).

 

Firma zajmuje się również optymalizacją kampanii reklamowych przy użyciu automatycznego zakupu mediów (ang. Programmatic Buying), co stanowi kolejne pionierskie osiągnięcie w branży marketingowej w Polsce, powiązane z reklamą RTB oraz systemami Big Data. Automatyzacja procesu zakupu powierzchni reklamowej umożliwia nie tylko oszczędność czasu, lecz także personalizację przekazu (płaci się tutaj nie za wyświetlanie reklamy na portalu, lecz za dotarcie do określonej grupy użytkowników), a tym samym – zwiększa jego efektywność. Ponadto ułatwia mierzenie wyników kampanii oraz zapewnia dotarcie w odpowiednim czasie do konkretnych odbiorców, którzy faktycznie są zainteresowani przekazem.

 

Ten nowy model reklamy, łączący Big Data z Programmatic Buying, z pewnością wyznacza przyszłość marketingu internetowego. Jak przewidują prognozy IDC, segment ten będzie rozwijał się do 50% udziału w reklamie rocznie, a w 2020 roku osiągnie aż 80% całości działań reklamowych online. Dzięki Cloud Technologies innowacyjne rozwiązania dla polskiego e-marketingu dostępne są już teraz.

 

Cloud Technologies w datach i liczbach:

  • 2011 r., marzec – zawiązanie Cloud Technologies Sp. z o.o.
  • 2011 r., grudzień - przekształcenie w Cloud Technologies S.A.
  • 2012 r., maj - debiut na rynku NewConnect
  • 2012 r., listopad – nawiązanie współpracy z AdPilot

 

W 2015 roku:

  • 36 pracowników
  • 16 serwerów
  • 90 mln analizowanych profili
  • 5 TB przetwarzanych danych
  • 420 ml zł kapitalizacji

 

Marki wchodzące w skład portfolio: OnAudience.com, Manastick Games, AudienceNetwork.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger