Big Data w reklamie internetowej

Big Data w reklamie internetowej


Szacuje się, że pozwala zwiększyć efektywność nawet o 100%, zapewnia dotarcie do większej grupy klientów, a tym samym – przekłada się bezpośrednio na wzrost zysków. Czym jest Big Data w reklamie internetowej i jak korzystać z tego narzędzia?

Dostęp do informacji gwarancją sukcesu

 

Big Data to system przechowujący i porządkujący dużą ilość danych z różnych źródeł, które służą do pozyskania wiedzy w celu wdrożenia nowych rozwiązań. W sektorze e-commerce jest to po prostu zbiór danych o klientach, ich preferencjach czy zachowaniach w sieci, który – odpowiednio zanalizowany – pomaga w skuteczniejszy sposób tworzyć komunikat marketingowy, dostosowany do konkretnej grupy odbiorów, a nawet poszczególnych jednostek. Jak wielokrotnie udowodniono na podstawie badań, targetowana w ten sposób reklama jest skuteczniejsza i gwarantuje wyższe wyniki sprzedaży niż tradycyjne komunikaty, kierowane do ogółu klientów.

 


Gdzie szukać informacji i jak je wykorzystać?

 

Istnieje wiele sposobów na zebranie danych o osobach, które odwiedzają naszą stronę. Są to przede wszystkim social media, mailing, statystyki Google Analytics, narzędzia Google AdWords, a także system CRM, umożliwiający zarządzanie kontaktami z klientami. Niektóre z nich pomogą nam w budowaniu wizerunku marki, inne – w celach sprzedażowych. Ważne jest, żeby przed wykorzystaniem danych postawić przed sobą konkretny cel marketingowy czy też PR-owy. Dopiero na tej podstawie budujemy komunikat, dostosowany do grupy docelowej i odpowiadający na jej potrzeby. Dzięki wykorzystaniu Big Data możemy stworzyć spersonalizowany przekaz lub ofertę dla każdego klienta – na bazie dostarczonych o nim informacji dowiemy się, jak często odwiedza naszą stronę, czego na niej szuka, na co zwraca uwagę, a co całkowicie pomija. Posiadając tę wiedzę, możemy podpowiedzieć mu idealne rozwiązanie – czy to w formie bezpośredniej wiadomości, czy też wyświetlania na stronie głównej produktów, powiązanych z jego ostatnim wyszukiwaniem. W ten sposób pokazujemy, że znajdzie u nas dokładnie to, czego potrzebuje!

 


Hurtowania danych i światowe trendy

 

To, jak istotne jest wykorzystanie Big Data we współczesnym marketingu internetowym, udowadnia powstawanie i rozwój firm, korzystających z tego typu systemów. Warto przywołać tu przykład Cloud Technologies S.A., która kilka lat temu – korzystając z silnika behawioralnego, analizującego zachowania internautów i tworzącego profile ich zainteresowań – udostępniła hurtownię danych dla branży reklamy online. Platformę RTB (Real-Time Bidding), umożliwiającą dotarcie z przekazem reklamowym do konkretnych osób, rozwijała w ostatnich latach również spółka AdPilot (obecnie: BPO Poland), która zainwestowała w program Cloud Technologies niedługo po jego uruchomieniu. Jak wyjaśniał jej prezes – Paweł Chodaczek – informacje o zachowaniu użytkowników mają tak duży potencjał na rynku reklamy, że nie sposób go zlekceważyć. Postępujący wzrost wydatków na reklamę RTB w branży marketingu i e-commerce na całym świecie z pewnością potwierdza tezę, że Big Data jest dzisiaj jednym z podstawowych narzędzi reklamy internetowej, zaś firmy takie jak Cloud Technologies – nieocenionym partnerem biznesowym dla tego sektora.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger