Skuteczna kampania SMS – jak ją zaplanować?

Skuteczna kampania SMS – jak ją zaplanować?


Myślisz o masowej wysyłce SMS-ów do swoich klientów? Zapoznaj się z prostymi radami, które pozwolą Ci odpowiednio przygotować kampanie SMS i sprawić, że przyniesie zamierzone efekty. Przemyślane wiadomości mogą sprawić, że klienci będą częściej wracać po Twoje produkty.

Masowe wysyłanie SMS-ów jest jednym z działań, które pozwala bezpośrednio dotrzeć do klienta lub określonej grupy docelowej. Zabieg ten jest bardzo często wykorzystywany jako spersonalizowany przekaz informacji na temat prowadzonych kampanii lub oferowanych rabatów. Każda kampania SMS powinna być jednak odpowiednio przemyślana i zoptymalizowana. Wysyłka wiadomości tekstowych do dużego grona odbiorców mija się z celem jeśli nie zawierają one konkretnego przekazu i nie są skierowane do odpowiednich osób. Aby poprawnie przeprowadzić tego typu kampanie, warto zapoznać się z podstawowymi czynnikami, wpływającymi na jej skuteczność.

 

 

Ustalenie grupy docelowej

 

Najważniejszym aspektem masowej wysyłki SMS-ów jest określenie jej celu. Na jego podstawie możemy ustalić docelową grupę odbiorców. Jeśli mamy jasno określony charakter kampanii nie powinniśmy mieć problemu z dobraniem osób, które powinny otrzymać wiadomość. Błędy w określaniu odbiorców zdarzają się najczęściej wtedy, gdy kupujemy bazę numerów. Dla przykładu: prowadzimy sklep z częściami samochodowymi, nierozsądne będzie więc wysyłanie SMS-ów do kobiet, ponieważ prawdopodobnie nie spotkają się one z zainteresowaniem. Dzisiejsze technologie pozwalają archiwizować podstawowe dane na temat klientów i to właśnie za ich pomocą możemy utworzyć najbardziej dopasowaną listę odbiorców. Nieodpowiednio dobrana grupa docelowa może sprawić, że kampania nie odniesie żadnego sukcesu lub zniechęci wybrane osoby do dalszego otrzymywania wiadomości. Należy pamiętać, że masowa wysyłka SMSów musi przebiegać zgodnie z polskim prawem, które mówi, że możemy wysyłać je wyłącznie do odbiorców, którzy wyrazili na to zgodę.

 

 

Treść, personalizacja i etyka

 

Minusem wiadomości SMS jest ich ograniczona pojemność. Fakt, że mamy do wykorzystania tylko 160 znaków zmusza nas do wykorzystania ich w bardzo przemyślany sposób. Treść naszego przekazu powinna być ściśle dostosowana do charakteru kampanii. Bardzo dobrym sposobem na komunikacje z odbiorcą jest zastosowanie personalizacji treści. Daje ona poczucie wyjątkowości i sprawia wrażenie kierowanej do konkretnej osoby. Dane, które zebraliśmy od klientów pozwolą nam na stworzenie idealnie dopasowanej wiadomości. Bardzo dobrym przykładem personalizacji jest wykorzystanie imienia klienta. SMS o treści: „Michale, zapraszamy Cię do sprawdzenia naszej nowej oferty. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy kupon rabatowy o wartości 50zł.”. Kolejnym ważnym aspektem jest wykorzystanie geolokalizacji. Jeśli jesteśmy w stanie określić położenie naszych klientów, łatwiej nam będzie dostosować kampanie do klientów z konkretnego miasta lub regionu.

 

Skuteczny SMS marketing powinien się odbywać także w określonym czasie i z określoną częstotliwością. Warto zapamiętać, że nękanie klientów zbyt duża ilością wiadomości zniechęca ich do korzystania ze subskrypcji. Jeden, dwa SMSy w miesiącu zazwyczaj okazują się wystarczającym nakładem treści. Wiele firm stosuje także wysyłanie wiadomości do klientów po upływie określonego czasu od ostatniego zamówienia. Następną kwestią, na którą powinniśmy zwrócić uwagę jest godzina wysyłki SMSów. Postarajmy się unikać zbyt wczesnych i zbyt późnych godzin.

 

 

Zaskocz swoich odbiorców!

 

Nie od dzisiaj wiadomo, że ludzie uwielbiają dostawać coś za darmo. Ten fakt można wykorzystać w kampanii SMS i monitorować czy zostanie odpowiednio „skonsumowana”. Masowa wysyłka SMSów powinna nieść ze sobą pewną wartość dodaną, która sprawi, że odbiorca nie usunie naszej wiadomości, a zareaguje na nią pozytywnie. Informacje o promocjach, rabaty, bonusy skierowane do konkretnego klienta, to wszystko jest miłym zaskoczeniem dla odbiorców. Takie zabiegi pozwalają także prowadzić analitykę i stwierdzić co najbardziej podoba się naszym klientom.

 

 

Podsumowanie

 

Kampania SMS może stać się bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Od jej prawidłowego przygotowania zależy czy trafimy do serc klientów, czy zostaniemy potraktowani jako natrętna firma. Masowe wysyłanie SMSów może przynieść wiele korzyści i sprawić, że odbiorcy będą częściej wracać po nasze produkty.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger