Szukasz pracy? Zadbaj o e-wizerunek!

Szukasz pracy? Zadbaj o e-wizerunek!


W dzisiejszych czasach ponad 60% pracodawców wymienia wykorzystanie mediów społecznościowych jako efektywną metodę selekcji kandydatur. Łączenie życia prywatnego z zawodowym na portalach, może być powodem dyskwalifikacji na etapie rekrutacji. Nie popełniaj takich błędów i  zadbaj o swój e-wizerunek!

Osobiste zdjęcia

 

Wrzucanie do sieci zdjęć z wakacji gdzie leżysz na plaży, pijąc kolejne drinki z palemką mogą nie być dobrze odebrane przez pracodawców, którzy te zdjęcia widzą. Zdarza się, że dodając post zapomina się o tym, że w znajomych jest szef albo inni pracownicy firmy, którzy mogą je wykorzystać. To samo dzieje się, kiedy po wejściu na profil pojawia się zdjęcie z ostatniej imprezy, na którym zostaliśmy oznaczeni. Trudno całkowicie uniknąć zdjęć ze znajomymi, ale warto kontrolować to, co zostaje opublikowane w sieci. Dodawanie zdjęć nie jest niczym złym, ale należy pamiętać, żeby wstawiać te korzystne, promujące nasz pozytywny wizerunek.


 

 

Selfie

 

Popularne w sieci ostatnimi czasy stały się zdjęcia typu selfie. Od nich także lepiej stronić. Ładne zdjęcie profilowe nie musi być takim z przedniej kamerki. Należy zadbać o to, żebyśmy zostali dobrze odebrani po wejściu na profil na Facebooku czy LinkedInie. Kiedy jest się poszukującym pracy należy pamiętać, że rekruterzy czasami traktują portale społecznościowe jako CV i sprawdzają, co dodajemy i w jakiej formie. Według raportu przygotowanego przez firmę Deloitte, w 2012 roku aż 86% pracodawców było obecnych w serwisie Facebook. Pokazuje to, jak duża jest szansa, że potencjalny pracodawca zobaczy, to, co pojawia się na naszym profilu.

 


 

Publikowane komentarze

 

Wyrażanie opinii na podany temat jest w porządku. Trzeba jednak pamiętać, że komentarz nie powinien urazić autora. Tak zwany hejt istnieje od początku Internetu, ale lepiej nie być z nim utożsamianym. Treści wulgarne i obrażające innych (także te dyskryminujące) są niestety na porządku dziennym. Można się nie zgadzać z opinią innych, ich poglądami, ale zanim poddamy coś krytyce, pomyślmy, jak rzeczowo możemy odnieść się do danego zagadnienia. Wszystkie pojawiające się komentarze zostają w internecie, czasem na długie lata, dlatego tak ważna jest rozwaga przy wygłaszaniu swojego zdania. Dodatkowo tego rodzaju niemiłe treści mogą być zgłaszane administratorom danego portalu, a co za tym idzie – zablokowanie lub usunięcie konta, co także wpływa na późniejszy wizerunek.


 

 

Polubienia, udostępnienia

 

Udostępnianie postów znajomych lub dawanie lajków  pod zdjęciami także jest widoczne w sieci. Czasami myśląc, że polubimy coś dla zabawy, bo jest to śmieszny obrazek, albo komiczna sytuacja możemy zostać uznani za kogoś mało poważnego. Zdarza się, że udostępniane są linki lub artykuły “po znajomości”, to znaczy, że ktoś ze znajomych poprosił o wypromowanie danego postu, a z grzeczności nie wypada nam odmówić. Takie honorowe udostępnienia czasami niepotrzebnie zaśmiecają tablicę co powoduje, że ciężko jest znaleźć coś konkretnego na nasz temat.

 

Jedną z zalet Facebooka jest to, że dostarcza użytkownikowi narzędzi, które pozwalają sterować odbiorcami, widzącymi nasze treści. Tak samo na LinkedInie - warto komentować tylko to, co porusza dziedzinę, która nas interesuje. Te dwa, wyżej wymienione portale społecznościowe zostały uznane, za najpopularniejsze w Polsce, według rankingu firmy Alexa Internet. Skoro one są kluczem do tego, że pracodawca może znaleźć profil i na jego podstawie zdecydować o dalszym przebiegu rekrutacji, warto przestrzegać powyższych rad i zadbać o e-wizerunek!

 

 


 

Źródła:

 

http://www.rynekpracy.pl/artykul.php/typ.1/kategoria_glowna.32/wpis.796

http://www.spidersweb.pl/2014/02/sprawdzanie-pracownika-na-facebook.html


 

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger