Copywriting, jako element kreacji współczesnego wizerunku firmy

Copywriting, jako element kreacji współczesnego wizerunku firmy


W ostatnim czasie coraz więcej osób w Polsce zajmujących się biznesem zwraca dużą uwagę na treści, jakimi dysponują ich firmy. Mimo wielu przekazów graficznych, wideo oraz innych sztuczek wizualnych, jakimi dysponuje dziś technologia, to właśnie słowo stanowi największą rolę w dotarciu do klienta.

Profesjonalny Copywriting wykreował największe marki na świecie, pomagając im w skutecznym budowaniu swojego wizerunku.

 

Czym jest współczesny Copywriting?

 

W najprostszym ujęciu jest to przedstawienie jakiejś rzeczy za pomocą treści, w taki sposób by wzbudzić nią zainteresowanie poszczególnych grup osób. Mówiąc o copywritingu możemy spotkać bardzo wiele koncepcji powiązanych ze sobą, które składają się na rzeczywiste problemy stojące przed współczesnym biznesem. Każda działalność ociera się o działania copywriterskie powiązane ściśle z reklamą przedsiębiorstw. Stanowią one bardzo często główną przyczynę sukcesu lub porażki danego produktu lub usługi. Dobrze przygotowany content może zdziałać prawdziwe cuda, co sprawia, że znalezienie profesjonalnego Copywritera stanowi poważne wyzwanie i powinno przebiegać ze świadomością wagi, jaką stanowi tekst marketingowy firmy.

Skuteczne i profesjonalne usługi copywriterskie są jednym z najważniejszych elementów tworzących współczesną reklamę. Rozwój, jaki nastąpił w marketingu dzięki możliwościom danym nam przez technologię wymaga od specjalistów w tej dziedzinie ciągłego uruchamiania swojej kreatywności pomagającej w realizacji projektów. Lokalizacja tych potrzeb, a później umiejętne ich sparafrazowanie i przelanie na różne oferty czy perswazyjne slogany to bardzo rzadka umiejętność.

 

Jak słowo kreuje wizerunek?

 

Nie ma silniejszego środka przekazu informacji od słowa. Jeden z najbardziej wybitnych Copywriterów w historii Claude Hopkins wykorzystywał właśnie słowo do promocji takich marek jak Palmolive, czy opony GoodYear. Jednak wiedział on bardzo dobrze, że sam slogan reklamowy nic nie da. Na rynku mnóstwo jest produktów podobnych do siebie lub posiadających identyczne właściwości, jednak niektóre z nich wyraźnie wybijają się na tle konkurencji. Dlaczego się tak dzieje? Ponieważ każdy skuteczny przekaz tekstowy musi wykorzystywać element „wskazówki”, która zaprzęga do swojego powozu najgłębiej schowane potrzeby ludzkie.

 

Wykorzystanie wskazówki podczas pracy Copywritera

 

Posługując się konkretnym przykładem przytoczę sukces pewnej pasty do zębów o nazwie Pepsodent. Cloude Hopkins bardzo długo nie był przekonany do tego, aby zająć się promocją tej marki, gdyż nie widział w niej nic, co mogłoby zaskoczyć Amerykanów. Na rynku istniało już wiele past do mycia zębów, jednak żadnej firmie nie udało się dotychczas przekonać większą cześć Amerykanów do ich używania. Znając te fakty Hopkins zabrał się do zgłębiania odpowiedniej wiedzy w zakresu stomatologii, która miała mu pomóc znaleźć odpowiednią wskazówkę. Trafił on na pewną wzmiankę o osadzie nazębnym i zabójczo skutecznie wykorzystał ją w reklamie tej pasty do zębów.

Reklamy Pepsodentu nakazywały Amerykanom przejechać językiem po swoich zębach w celu wykrycia osadu na ich powierzchni i przekonywały, że to on jest winowajcą powodującym ich zły stan uzębienia. Oczywiście Pepsodent potrafił uporać się z nim w mgnieniu oka dając ludziom piękny, biały uśmiech i brak osadu wyczuwalnego pod językiem. Amerykanie po serii takich reklam w gazetach i innych ówczesnych środkach przekazu oszaleli na punkcie Pepsodentu i masowo zaczęli sprawdzać językiem swój osad, co w prostej linii przyczyniło się do sukcesu tej, a nie innej pasty do zębów. Cloude Hopkins doskonale wiedział, że każda inna pasta również pomagała się pozbyć osadu nazębnego, jednak tylko on przewidział reakcję ludzi, na podsuniętą im sugestię.

 

Zadania stojące przed profesjonalnym Copywriterem

 

Jak widzimy tworzenie dobrego contentu reklamowego opiera się na ciężkiej pracy. O ile można posługiwać się sprawdzonymi nagłówkami, dobrym
sloganem i różnymi innymi narzędziami copywritera w celu uchwycenia uwagi klienta, to jednak prawdziwy profesjonalista musi wyjść poza swój warsztat pisarski i nieustanie poszukiwać wskazówek zwiększających sprzedaż wszystkich produktów. Takie umiejętności wymagają szerokiego spojrzenia na działania marketingowe poprzedzające pisanie ofert.

Dobre zapoznanie się z produktem i umiejętne wykorzystanie wskazówek pozwala na stworzenie ogromnie skutecznej reklamy oraz treści trafiających w potrzeby klienta. Jak widać czasem copywriter swoim tekstem musi potrzebę wykreować i nadać jej rangę, której klienci nie zignorują w natłoku innych informacji. Taka sztuka nie jest łatwa i trzeba się popisać wyjątkowymi umiejętnościami oraz kreatywnością, aby osiągnąć zamierzone efekty.


 

Autor: Jurek Czajkowski

www.copytekst.pl

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger