Call Center - zalety outsourcingu

Call Center - zalety outsourcingu


Każdy właściciel dobrze prosperującej firmy powinien pamiętać o umacnianiu jej pozytywnego wizerunku w oczach klientów. W tym względzie niezastąpiona okaże się usługa call center, która w założeniu wychodzi naprzeciw najważniejszym potrzebom potencjalnych konsumentów.

Obecnie większość dużych przedsiębiorstw decyduje się na inwestycję w tego typu rozwiązanie, co w dość szybkim czasie zmienia się w realne zyski. Oczywiście należy postawić się na profesjonalną obsługę telefoniczną, dlatego w wielu przypadkach strzałem w dziesiątkę okaże się zatrudnienie zewnętrznej firmy. Call center w wersji outsourcingu spełni oczekiwania każdego właściciela firmy, który chce zadbać o stały kontakt z klientami, umacniając w ten sposób swoją aktualną pozycję na rynku.

Dobrze przemyślana decyzja

Decydując się na powołanie do życia systemu call center, warto zastanowić się, jakie są nasze oczekiwania względem tego rozwiązania. Zazwyczaj przedsiębiorcy kierują się możliwością dotarcia do wielu nowych klientów oraz zapoznania się z ich preferencjami. Pojęcie call center odnosi się do ogólnej obsługi telefonicznej, za pośrednictwem której potencjalny konsument szybko uzyskuje potrzebne informacje. Czasami jednak telefoniczna obsługa może być wykorzystywana w nieco innej roli. Dowodem na potwierdzenie tej tezy są między innymi badania typu CATI. Mogą one być przeprowadzanie wyłącznie przez wykwalifikowanych specjalistów. Osoby zatrudnione w naszej firmie raczej nie posiadają niezbędnych kompetencji. Wówczas idealnym rozwiązaniem będzie outsourcing, umożliwiający nam skorzystanie z usług najlepszych profesjonalistów. Jeżeli jednak zamierzamy ograniczyć się wyłącznie do prowadzenia tradycyjnego biura obsługi klienta, możemy podjąć się tego zadania samodzielnie, bez konieczności zatrudniania zewnętrznej firmy. Jest to jednak dość czasochłonne zajęcie, które wymaga pełnego zaangażowania.

A może sprzedaż telefoniczna?

Warto zdecydować się na outsourcing, jeśli zamierzamy poszerzyć prowadzoną przez nas działalność o sprzedaż telefoniczną. W wielu przypadkach jest to naprawdę znakomite rozwiązanie, które pomoże nam pozyskać nowych klientów. Oczywiście marketing telefoniczny nie okaże się efektywny, jeśli telemarketer nie będzie w odpowiednim stopniu zaangażowany w swoją działalność. Dlatego w przypadku takiej formy sprzedaży warto zdecydować się na outsourcing. Wybrana przez nas firma na pewno chętnie podejmie się zadania, gwarantując nam określone rezultaty. Ważne jest, aby dokładnie zastanowić się nad charakterem współpracy. W zależności od budżetu firmy, lepiej planować długoterminową działalność. Zawsze można zrezygnować z usług konkretnego wykonawcy, jeśli uznamy, że nie są one wystarczająco efektywne.

Należy pamiętać o tym, że outsourcing ma różne oblicza - począwszy od prostych projektów, usprawniających procesy biznesowe, powodujących wzrost konkurencyjności firmy, obniżenie kosztów i po prostu ułatwiających życie, a skończywszy na skomplikowanych projektach, które mogą przekształcić się w trwałe plany strategiczne firmy -  podkreśla Klaudia Drobotowska, Kierownik Obsługi Klienta firmy Delta Contact.

Najważniejsze zalety outsourcingu

Głównym walorem outsourcingu jest możliwość zatrudnienia specjalistów, którzy w danej dziedzinie posiadają więcej kompetencji niż nasi pracownicy. Ryzyko niepowodzenia jest zatem niewielkie, szczególnie jeśli zdecydujemy się na usługi renomowanej firmy. Takie rozwiązanie to także ogromna wygoda dla samego przedsiębiorstwa. Jedynym minusem może być brak stuprocentowej kontroli nad usługą call center. Musimy uświadomić sobie, że omawiane rozwiązanie nie pozwoli nam w pełni kontrolować procesu komunikowania się z klientami. Co więcej, firma zewnętrzna będzie mieć dostęp do danych, więc jeśli zależy nam na poufności, raczej nie należy decydować się na outsourcing.

Na koniec warto podkreślić, że niezależnie od podjętej decyzji, należy pamiętać o istocie outsourcingu. Usługi zewnętrznej firmy zawsze powinny być wyłącznie efektywnym dodatkiem do prowadzonej przez nas działalności. Nie można opierać profilu swojego przedsiębiorstwa na aktywności zewnętrznych wykonawców. Na pewno jednak z pomocą outsourcingu uda nam się stworzyć system, którego głównym zadaniem będzie usprawnienie działalności naszej firmy. W niektórych przypadkach dobrym rozwiązaniem będzie współpraca typu co-outsourcing, która dotyczy większych zależności między zleceniodawcą a wykonawcą.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger