Remarketing - strategiczny element reklamy

Remarketing - strategiczny element reklamy


Jednym z typów kampanii reklamowych realizowanych w ramach Google AdWords jest remarketing. Specjaliści zajmujący się reklamą twierdzą, że ma on wręcz strategiczne znaczenie, umożliwiając reklamodawcy osiągniecie większego zwrotu z inwestycji poczynionych na reklamę.

Zarówno wtedy, gdy jego celem jest zwiększenie sprzedaży, jak i w sytuacji, gdy chce przede wszystkim zwiększyć liczbę rejestracji. Ma niebagatelne znaczenie również w budowaniu wizerunku i rozpoznawalności marki.

Jak to możliwe?

Zasada działania jest bardzo prosta. Ten rodzaj kampanii wykorzystuje się po to, aby powtórzyć wyświetlanie przekazu reklamowego tym użytkownikom, którzy na stronę firmową lub stronę prezentującą produkt już zajrzeli. Po wejściu na naszą stronę internetową, Google zamieszcza w przeglądarce użytkownika (czyli potencjalnego klienta) plik cookies, stanowiący rodzaj znacznika z informacją, że ta osoba była już gościem na danej stronie (co pozwala się domyślać, że zawartość witryny była dla niej z jakiegoś powodu interesująca). Kiedy użytkownik opuści naszą witrynę (lub przestanie korzystać z naszej aplikacji mobilnej) i zaczyna przeglądać inne strony korzystające z AdSense, umieszczony  przeglądarce plik cookies uruchomi wyświetlane przekazu reklamowego dotyczącego naszej witryny, niejako przypominając o jej istnieniu. Zwiększa to szansę na powrót użytkownika na naszą stronę i dokonanie zakupu/skorzystanie z oferowanej usługi.

Sprawdź także: Niezbędne wprowadzenie do zarabiania z Google Adsense.

Najważniejsze rodzaje:

- statyczny - użytkownik (czytaj: potencjalny klient) otrzymuje taki sam przekaz reklamowy, niezależnie od tego, które elementy naszej witryny już widział; 
- dynamiczny - narzędzie bardzo zaawansowane, dostosowujące przekaz do treści (czyli usług lub produktów), które użytkownik miał okazję zobaczyć. Korzystanie z tej opcji wymaga konfiguracji: dodania niestandardowych parametrów (tagów) i utworzenia list, pozwalających dostosować przekaz pod kątem zaplanowanych celów marketingowych. Tag to mały fragment kodu z Google AdWords. Listy mogą dotyczyć na przykład najpopularniejszych produktów w sklepie. 

Dostosowane reklamy mają dużą skuteczność. Można w ten sposób zachęcić do ponownych między innymi osoby, które pozostawiły swój koszyk z zakupami, nie kończąc transakcji lub opuściły stronę naszego sklepu z innych powodów (na przykład ich uwagę rozproszył filmik wyświetlany w innym oknie). Jest to więc bardzo skuteczne narzędzie do przypominania o swojej ofercie, zwłaszcza w obecnych czasach, gdy ilość przekazów reklamowych docierających do użytkownika jest bardzo duża.

Artykuł powstał przy współpracy z autorem bloga seo Sylwestrem Jezierskim.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger