Jak wypromować wypożyczalnię samochodów w mniejszym mieście?

Jak wypromować wypożyczalnię samochodów w mniejszym mieście?


Reklama każdego produktu powinna być prowadzona w sposób aktywny i konsekwentny. Jej efekty to czasem długofalowy proces lub efekt boomu. Wszystko jest uzależnione od tego jak z danym towarem wstrzelimy się w aktualne potrzeby rynku.

Internet

To w tej chwili największe targowisko świata. Jeżeli początkująca firma nie ma tam strony, to niewielkie szanse na sukces. Internet zapewnia dotarcie do największej liczby potencjalnych odbiorców. Klienci mogą wyszukać usługę i odnaleźć informacje o cenie a także opinie innych. Nie wolno lekceważyć Internetu również jako narzędzia do zwalczania konkurencji. Duże firmy, które przeznaczają znaczny budżet na reklamę w sieci tworzą niepochlebne informacje i podkopują wizerunek firm, które mogą im zabrać klientów.

 

Brand

Czyli nazwa stanowi ważny element całej przyszłej strategii marketingowej. Najlepiej gdyby od razu nazwa firmy komunikowała czym się zajmuje np. wypożyczalnia samochodów powinna mieć w nazwie takie słowa jak: auto, car, rent, wypożycz, wynajem itp. Klientowi od razu sugeruje branżę i już jest mniej zabiegów dla właściciela, żeby wypromować nazwę. Musi się ona kojarzyć z rodzajem towaru czy usługi np. wypożyczalnia aut o nazwie Iwona (bo właścicielka ma tak na imię i postanowiła tak nazwać firmę) będzie jej się bardzo trudno przebić, a internautom odnaleźć ją w gąszczu propozycji. Dlatego warto poświęcić czas i przemyśleć nazwę.

 

Reklama

Przemyślana nazwa i dopracowana strona internetowa, to tylko punkt wyjściowy do dalszych działań zmierzających do wypromowania firmy. Konta na portalach społecznościowych z dużą ilością zdjęć i aktualnych informacji przybliżą nas do wymarzonego sukcesu. Jednak nic nie zastąpi kontaktu z drugim człowiekiem. Posłużmy się przykładem przywołanej już wypożyczalni samochodów. W mniejszym mieście, gdzie większość przedsiębiorców się zna warto odwiedzić kwiaciarnie, salony sukien ślubnych, cukiernie i zachęcić do współpracy. Przyszli małżonkowie, którzy wybierają kwiaty czy tort, to również nasi klienci, którzy będą potrzebowali limuzyny na uroczystość. Warto zostawić ulotki i nawiązać współpracę z odwiedzanymi przedsiębiorcami. Klienci podesłani z danej kwiaciarni korzystają z rabatu na wynajem auta. Właściciel kwiaciarni jest zadowolony, bo ludzie zamawiają u niego kwiaty, bo mają wtedy zniżkę na auto. A właściciel wypożyczalni dzięki jednaj wizycie bizesowej ma stały napływ klientów. To tylko przykładowa strategia nawiązywania współpracy z powiązanymi branżami. Do takiej rozmowy jednak trzeba się przygotować i udać z przygotowaną propozycją. Celem takiego spotkania jest pozostawienie wrażenie poważnego partnera biznesowego. 

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger