Blogi i prowadzenie kampanii

Blogi i prowadzenie kampanii


Obecnie do prowadzenia kampanii reklamowych wykorzystuje się wiele różnorodnych form. Dzięki nim mogą być one tak bardzo zróżnicowane i dawać różne efekty. Blog to jeden z ciekawszych sposobów na reklamę, gdyż daje możliwość prowadzenia mało agresywnej kampanii bez narzucanie się klientom.

Jakie formy reklamy na blogu można wybrać?

Blogi oferują przede wszystkim bardzo wiele możliwości, jak chodzi o wybór dopasowanej do potrzeb klienta formy reklamy.  Począwszy od bannerów widocznych na blogach, poprzez testy i recenzje, jeżeli tematyka bloga pozwala na ich umieszczanie, kończąc na tak popularnych w ostatnich czasach wpisach reklamowych.  Oczywiście wszystko zależy od oczekiwań klienta i bardzo często od możliwości bloga, na którym mają być reklamy zamieszczane. Przede wszystkim zacząć należy od blogów firmowych. Związane są z konkretną firmą i jej działalnością, dlatego też wiele wpisów odnosi się na przykład do nowości które firma wyprodukowała.  Tutaj zazwyczaj reklamuje się właśnie produkty jednej firmy, co powoduje, że o wiele łatwiej jest promować jej usługi i produkty klientom. Oczywiście istotna jest forma tego, w jaki sposób reklama jest przekazywana. 

Reklama na innych blogach

Wiele firm reklamuje się na innych bogach niż własny blog firmowy. Wtedy do dyspozycji mają także możliwości takie jak na przykład buzz marketing. Jest to niezwykle prosta ale jednocześnie bardzo skuteczna forma reklamy. Polega na krótkiej wzmiance o danym produkcie, często jest to jedynie kilka słów. Przykłady buzz marketingu można bez trudu znaleźć na blogach modowych. Przy prezentowanych stylizacjach zazwyczaj krótko opisywane są ich poszczególne elementy, które wymieniane są z nazwy i dzięki temu klienci dowiadują się o danej firmie i jej produktach.

Dlaczego właśnie blogi?

Okazuje się iż blogi są niezwykle często odwiedzane przez wiele osób. Poza tym, w wielu kwestiach jak na przykład blogi modowe, dla znacznej części stały się swoistym wyznacznikiem stylu, a odwiedzający liczą się ze zdaniem blogera.  Jeżeli proponuje on jakiś produkt  lub też po prostu wykorzystuje go do swoich stylizacji, jest to dla dużego grona odwiedzających znak, że te artykuły są warte uwagi.  Nie dziwi więc fakt, że bardzo wiele firm współpracuje z blogerami, którzy mogą im pomóc w reklamie ich produktów czy usług.  Organizowane są bardzo często nawet specjalne spotkania dla takich osób lub też imprezy, na których się pokazują.

Komu zlecać kampanię na blogach?

Jednak aby reklama tego typu była skuteczna, warto prowadzenie kampanii na blogach zlecić profesjonalistom, mającym w tej kwestii odpowiednie doświadczenie. Przede wszystkim znają oni rynek czyli klientów, i dzięki temu mogą bez problemów wybrać nawet to, które blogi idealnie się będą nadawały do danej kampanii. Ponadto zazwyczaj bez problemu także są w stanie określić, które formy reklamowania jak najszybciej trafią w gust klientów i zostaną przez nich zauważone. Wiele agencji współpracuje na stałe z blogerami, zlecając im reklamowanie produktów czy usług firm.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger