Jak angażować do działania klientów z pokolenia millenialsów?

Jak angażować do działania klientów z pokolenia millenialsów?


Nowe pokolenie tzw. millenialsi to osoby poszukujące wyzwań i silnych emocji. Do grona millenialsów zalicza się urodzonych między 1981 a 1995 rokiem. Są to ludzie, którzy od zawsze grali w gry komputerowe, dlatego też bliski jest im świat widziany przez ich pryzmat.

Dla nich w realnym świecie całkowicie zatarła się granica między online a offline. Internet to ich równoległe życie, które niczym nie różni się od tego, co jest tu i teraz. Chcąc zaangażować mileniasów, w działania swojej marki, trzeba dać im możliwość uczestniczenia w czymś, co dobrze znają. W tym celu warto pomyśleć o wprowadzeniu w strategię promocji grywalizacji.

Czym jest grywalizacja?

Grywalizacja jest to wykorzystywanie w celach biznesowych mechanizmów stosowanych w popularnych grach. Dzięki nim dążymy do zmiany zachowania ludzi w sytuacjach, które nie są grami. Może to pozytywnie wpłynąć na budowanie wizerunku firmy oraz zwiększenie jej efektywności. Dodatkowo jest to motor napędowy służący do zaangażowania klientów. Pokonywanie kolejnych przeszkód, rozwiązywanie zadań, współpraca i rywalizacja mobilizują konsumentów do uczestniczenia nawet w potencjalnie nudnych i nieciekawych zajęciach. Dzięki temu inicjator grywalizacji, ma możliwość kierować zachowaniem osób biorących w niej udział, w pożądany przez siebie sposób. Gra i rywalizacja są to sposoby dotarcia do klienta.

Jakie elementy wykorzystuje się w grywalizacji?

Przede wszystkim ważne jest, aby większość elementów opierała się na mechanizmach znanych z gier. System ma wciągać konsumentów w intensywną interakcję z firmą i prowadzonymi przez nią działaniami. W tym celu stosuje się m.in.:

Dla nich w realnym świecie całkowicie zatarła się granica między online a offline. Internet to ich równoległe życie, które niczym nie różni się od tego, co jest tu i teraz. Chcąc zaangażować mileniasów, w działania swojej marki, trzeba dać im możliwość uczestniczenia w czymś, co dobrze znają. W tym celu warto pomyśleć o wprowadzeniu w strategię promocji grywalizacji.

Czym jest grywalizacja?

Grywalizacja jest to wykorzystywanie w celach biznesowych mechanizmów stosowanych w popularnych grach. Dzięki nim dążymy do zmiany zachowania ludzi w sytuacjach, które nie są grami. Może to pozytywnie wpłynąć na budowanie wizerunku firmy oraz zwiększenie jej efektywności. Dodatkowo jest to motor napędowy służący do zaangażowania klientów. Pokonywanie kolejnych przeszkód, rozwiązywanie zadań, współpraca i rywalizacja mobilizują konsumentów do uczestniczenia nawet w potencjalnie nudnych i nieciekawych zajęciach. Dzięki temu inicjator grywalizacji, ma możliwość kierować zachowaniem osób biorących w niej udział, w pożądany przez siebie sposób. Gra i rywalizacja są to sposoby dotarcia do klienta.

Jakie elementy wykorzystuje się w grywalizacji?

Przede wszystkim ważne jest, aby większość elementów opierała się na mechanizmach znanych z gier. System ma wciągać konsumentów w intensywną interakcję z firmą i prowadzonymi przez nią działaniami. W tym celu stosuje się m.in.:

  • rywalizację;
  • zadania;
  • wyzwania;
  • poziomy;
  • dążenie do osiągnięcia wspólnego celu;
  • punktację;
  • system komunikacji itd

Jak zatrzymać uwagę klientów na dłużej?

Pokolenie urodzone między 1981 a 1995 rokiem to osoby, które można dość łatwo zaangażować i przywiązać do marki. Jednakże jest to możliwe tylko i wyłącznie wtedy, gdy znamy mechanizmy sterujące ich zachowaniem. Grywalizacja, to jeden z wielu tematów z zakresu marketingu internetowego poruszanych na blogu AdNext.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger