Remarketing w Internecie

Remarketing w Internecie


Remarketing to technika marketingu internetowego polegająca na gromadzeniu danych o użytkowniku przeglądającym daną stronę i późniejszym zachęceniu go do ponownych odwiedzin.

Podczas wizyty na każdej witrynie użytkownik zostawia za sobą ślad w postaci plików cookie. Na ich podstawie zostaje zidentyfikowany jako potencjalny klient i później - kiedy ogląda już inne strony - mogą mu zostać wyświetlone reklamy produktów, którymi był zainteresowany. Przekaz zostaje więc dobrany bardzo precyzyjnie, dodatkowo wyświetlane treści są w jakiś sposób interesujące, znika więc częsty problem odruchowego zamykania reklam czy pomijania ich wzrokiem. Sklepy, które chcą w ten sposób zmotywować klientów do ponownych odwiedzin i dokonania zakupu, mogą umieszczać w reklamach kody rabatowe czy kupony promocyjne.

 

Remarketing ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o zwiększenie konwersji, czyli proporcji między ilością wizyt a ilością transakcji. Badania wykazują, że do finalizacji transakcji potrzebnych jest często kilka wizyt. Proces decyzyjny rzadko kiedy zapada bowiem spontanicznie, poprzedzony jest analizą rozmaitych ofert. Ta najczęściej "wpadająca w oko" ma wielkie szanse, by zostać wybraną.

 

Remarketing oferuje korzyści tak sklepom, jak klientom. Sprzedający mają szansę na ponowne przyciągnięcie do siebie odwiedzających, czego efektem będzie dokonana transakcja, zaś użytkownik otrzymuje sprofilowane "pod siebie" reklamy nie przypadkowych produktów czy usług, ale rzeczy, którymi był wcześniej zainteresowany. Z innych zalet remarketingu wymienić należy:

 

1. Precyzyjną komunikację z klientami, którzy są zainteresowani konkretną ofertą czy asortymentem - dzięki informacji, jakie produkty przeglądał użytkownik na stronie, można wyświetlać mu reklamę właśnie tej rzeczy, której poszukiwał.

 

2. Crosselling: można zaoferować klientowi produkty komplementarne lub zestawy np. właściciel sklepu ze sprzętem RTV może zaproponować odwiedzającym promocyjne filmy na płytach DVD czy BluRay.

 

3. Możliwość dotarcia do klienta na każdym etapie zakupów.

 

4. Zwrot z inwestycji – kampanie remarketingowe charakteryzują się wysoką konwersją.

 

5. Wzrost świadomości marki – użytkownik ma wrażenie, jakby reklamy konkretnego sklepu były „wszędzie”, co stwarza wrażenie większej popularności firmy. Nie znaczy to wcale, że jest aż tak dużo emisji – reklamy pokazują się po prostu tylko wybranym klientom, za to z dużo większą częstotliwością.

 

 

Spersonifikowanie reklamy to coraz częstsza strategia wielu firm, które dzięki temu mogą dotrzeć do zainteresowanych odbiorców. Internetowy remarketing stwarza ku temu niemal nieograniczone możliwości.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger