Jak zaprojektować dobrą ulotkę dla firmy?

Jak zaprojektować dobrą ulotkę dla firmy?


Zdania na temat skuteczności ulotek reklamowych są podzielone. Dla niektórych to efektywne narzędzie marketingowe, za pomocą którego można łatwo zwabić klienta, dla innych to strata czasu i pieniędzy.

Wydrukować i rozpowszechnić ulotki czy skoncentrować się na innych rodzajach reklamy? To pytanie stawia sobie wielu przedsiębiorców szukających skutecznych sposobów na to, aby trafić z ofertą do danej grupy docelowej. Z uwagi na częstotliwość, z jaką ulotki potrafią być wyrzucane przez odbiorców do kosza przed jakimkolwiek zapoznaniem się z ich treścią, pytanie to wydaje się być całkowicie zasadne. Odpowiedź jest prosta – ulotka może być skutecznym narzędziem marketingowym, ale tylko wtedy, gdy będzie odpowiednio zaprojektowana oraz rozdana w lokalizacjach, w których rzeczywiście mogą być nasi potencjalni klienci. Oto kilka najważniejszych zasad tworzenia efektywnych ulotek.

 

Po pierwsze – pierwsze wrażenie. Aby ulotka od razu nie została zwinięta przez odbiorcę w kulkę i wrzucona do pobliskiego śmietnika, musi przykuwać uwagę od pierwszego spojrzenia. Warto więc zadbać o ciekawy design i miłą dla oka kolorystykę. Już w czasie pierwszego kontaktu wzrokowego odbiorca powinien dowiedzieć się, jaką ofertę i jakiej firmy trzyma w ręku.

 

Po drugie – jasność przekazu i klarowność. Ulotka, na której znajdzie się mnóstwo „poupychanych” i nieczytelnych informacji nie ma szans na duże powodzenie. Pamiętajmy, że ulotki rozdawane są najczęściej na ulicy lub trafiają do skrzynek na listy – dostający ją do ręki czytelnik raczej nie ma czasu na wnikliwe zapoznawanie się z dużą ilością tekstu. Zwarta, jasna treść i czytelny projekt graficzny dadzą nam dużo większe szanse na sukces.

 

Po trzecie – atrakcyjny przekaz reklamowy, gwarancja zysku. O sukcesie ulotki przesądza też jej zawartość tekstowa. Pamiętajmy o chwytliwych hasłach reklamowych, które powinny przedstawiać odbiorcy namacalne profity, jakie może osiągnąć decydując się na skorzystanie z oferty. Ważne jest też odpowiednie wyeksponowanie najważniejszych elementów ofertowych. Jeśli, dajmy na to, proponujemy klientowi 30% zniżki w danym dniu na takie i takie towary, informacja na ten temat powinna być jak najlepiej widoczna.

 

Jeśli masz pomysł na ciekawą ulotkę, nie zastanawiaj się dłużej – ta stosunkowo tania metoda reklamy może być naprawdę skuteczna, zwłaszcza dla lokalnych firm. Wykonanie ulotek możesz zlecić nawet przez internet – korzystając np. ze strony klikdruk.pl.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger