Budżet na reklamę w Internecie

Budżet na reklamę w Internecie


Znaczenie reklamy internetowej z każdym rokiem rośnie. W 2014 r. wartość tego rynku w Polsce kształtowała się na poziomie ok. 1,2 mld zł. Szacuje się, że w przeciągu kilku najbliższych lat kwota ta wyraźnie się zwiększy. Oznacza to coraz poważniejsze zainteresowanie przedsiębiorców tematem.

Dostępność reklamy internetowej

Kwota, jaka będzie co miesiąc przeznaczana na kampanię marketingową w Internecie, zależy przede wszystkim od finansowych możliwości danej firmy. Równie dobrze może być to 50 zł na dzień, co i 200 zł. Reklamowanie się w sieci ma ten ogromny plus, że tego typu formy promocji są dostępne dla podmiotów z bardzo zróżnicowanym budżetem. Jednakże w ostatecznym rozrachunku to nie ten aspekt decyduje o powodzeniu kampanii, a dobra strategia wymagająca uwzględnienia szeregu czynników.

Dobra strategia to podstawa

Aby określić budżet na reklamę internetową, trzeba w pierwszej kolejności ustalić, do kogo ta reklama ma być adresowana. Trzeba poznać preferencje potencjalnych odbiorców, a zatem zorientować się, jakie konkretnie produkty i usługi ich interesują oraz na podstawie jakich fraz wyszukują je w sieci. Bezwzględnie należy się dowiedzieć, jakie są trendy w zakresie słów kluczowych dla danej firmy. Odgrywają one niebagatelną rolę chociażby w kampaniach SEO czy marketingu szeptanego. Oczywiście, nie bez znaczenia jest również to, na jakie formy reklamy padnie wybór – czy będzie to pozycjonowanie, płatne linki, marketing szeptany, social media etc. Rodzaj kampanii i sposób jej prowadzenia musi licować z profilem działalności firmy oraz potrzebami konsumentów zainteresowanych jej ofertą.

W celu zminimalizowania kosztów reklamy warto nastawić się na reklamę w ściśle określonej lokalizacji. Wiadomo, że kampania prowadzona na skalę ogólnokrajową pochłonie dużo więcej pieniędzy. Ponadto dobrym sposobem oszczędzania jest zastosowanie w kampanii jedynie precyzyjnie wybranych słów kluczowych, co sprzyja promowaniu konkretnych towarów oraz usług.

Przygotowane we współpracy z http://www.sofista.com.pl/site,Epr,Marketing-szeptany.html

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger