Podstawy web usability

Podstawy web usability


Użytkownik, wchodząc na stronę internetową, zwykle poszukuje odpowiedzi na swoje pytanie. Jeśli szybko jej nie uzyska, zamknie serwis i już nigdy do niego nie powróci. Jak nie dopuszczać do takich sytuacji?

Strony zorientowane na klientów


Serwis internetowy powinien mieć łatwą w obsłudze dla użytkownika, intuicyjną nawigację, która będzie ułatwiać znalezienie pożądanych informacji i podstron witryny. Dlatego tak istotne jest projektowanie i modernizacja stron www pod kątem web usability.


Pojęcie web usability pochodzi z języka angielskiego i oznacza użyteczność serwisów internetowych. Polega ono na projektowaniu stron pod kątem ergonomii nawigacji i wygody ich użytkowania przez internautów. Jeśli serwis posiada wysoki poziom usability, oznacza to, że został skonstruowany zgodnie z zasadami użyteczności. Charakterystyczne dla użytecznych stron www jest to, że posiadają ergonomiczne interfejsy, pozwalające na szybkie i sprawne poruszanie się po witrynie, co zwiększa pozytywny jej odbiór przez użytkownika.

 

Dlaczego warto kierować się usability?


Przy budowaniu stron internetowych i ich projektowaniu warto brać pod uwagę wymogi dotyczące web usability. Dobrze skonstruowany serwis - sklep internetowy czy strona firmowa - będzie generował większą konwersję potencjalnych klientów i stanie się ważnym elementem budowania stabilnej, silnej marki na rynku docelowym. Będzie przyciągał do siebie użytkowników, co może przełożyć się na zwiększenie obrotów na stronach typowo komercyjnych.


Twórcy stron www powinni skupiać się w głównej mierze na tym, aby strony miały najwyższą konwersję na cel. Na przykład, jeśli strona ma być elementem dystrybucji dla produktów i usług firmowych, ważne jest zaakcentowanie i wyeksponowanie podstrony „kontakt” i ułatwienie użytkownikom nawiązanie kontaktu z firmą.


Nie tylko nowe, ale i istniejące strony internetowe można modernizować pod kątem web usability. Pierwszym krokiem przy takim działaniu będzie analiza struktury istniejącej witryny, która pozwoli na stworzenie raportu użyteczności i zaprojektowanie właściwej architektury informacji w serwisie.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger