Content marketing, jego rola i zastosowanie w reklamie

Content marketing, jego rola i zastosowanie w reklamie


Na portalach poświęconych tematyce marketingowej coraz częściej możemy natknąć się na artykuły dotyczące roli contentu w promowaniu marki. Dlaczego treść stała się tak ważnym narzędziem reklamy internetowej?

Blogi, strony firmowe, social media, wortale tematyczne, prezentacje produktowe – to tylko kilka z ważniejszych nośników treści w Internecie. Łączy je wspólna rola: przekazywanie informacji, których użytkownik szuka w sieci. Jak pokazują statystyki, działania współczesnych internautów skupiają się na trzech głównych obszarach: wiadomościach, rozrywce i budowaniu społeczności. Content marketing odgrywa kluczową rolę zwłaszcza w pierwszym z nich. Po pierwsze, dostarcza użytkownikowi to, czego szuka, odpowiadając tym samym na jego potrzeby. Po drugie, buduje wizerunek profesjonalnej marki, będącej ekspertem w swojej dziedzinie. Po trzecie, powoduje wzrost zaufania do firmy oraz zwiększa zainteresowanie jej produktami. Co ważne, wszystkie te elementy bezpośrednio przekładają się na sprzedaż!

 

Jak realizować założenia content marketingu w praktyce? Przede wszystkim powinniśmy postawić na rzetelne, merytoryczne i ciekawe treści, które będą podstawą budowania relacji z klientem. Możemy publikować je na blogu firmowym, własnej stronie lub portalu powiązanym tematycznie z branżą, w której działamy. Nie powinny one dotyczyć konkretnych produktów, a raczej powiązanych z nimi porad i informacji. Epatowanie pustymi hasłami reklamowymi warto zastąpić edukowaniem użytkownika, dostosowując język i treść do konkretnej grupy docelowej, do której kierowane są nasze usługi. Należy gruntownie przemyśleć temat publikowanego tekstu, wyselekcjonować najważniejsze informacje i umieścić je na początku artykułu, aby przyciągnąć uwagę internauty. Treść nie powinna być zbyt długa – współcześni użytkownicy szukają raczej krótkich tekstów, które wyczerpują prezentowany temat w skondensowanej formie. Poza samym artykułem warto zadbać o odpowiednie materiały dodatkowe, takie jak zdjęcia, wideo czy popularne w ostatnim czasie infografiki.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger