Jak tworzyć dobre treści w Internecie?

Jak tworzyć dobre treści w Internecie?


Profesjonalny, merytoryczny tekst to podstawa dobrej strony internetowej. Wpływa on nie tylko na popularność serwisu wśród użytkowników, lecz także na osiąganie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

W związku ze zmianą algorytmów Google oraz zapotrzebowaniem internautów na użyteczne treści, coraz większy nacisk w działaniach online stawiany jest na content marketing. Jego główny cel stanowi dostarczanie użytkownikom rzetelnych i jednocześnie ciekawych informacji, których szukają w sieci. Aby stworzyć wartościowe teksty spełniające te potrzeby, warto zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników:

 

1. Prosty, przejrzysty język – wybieraj powszechnie stosowane zwroty, nie nadużywaj fachowego słownictwa, mów o konkretach. Dostosuj sposób pisania do wymagań odbiorcy, posługuj się językiem branżowym zgodnym z prezentowaną tematyką. Pamiętaj: współcześni internauci wolą krótką, konkretną treść oraz skondensowane informacje.

 

2. Estetyczne, zaplanowane ułożenie tekstu na stronie – w odpowiedniej organizacji treści pomogą akapity (jeden akapit = jeden przekaz), krótkie nagłówki, wypunktowane listy oraz wyróżnienia słów kluczowych. Wszystkie te elementy zwrócą uwagę czytelnika na najważniejsze części artykułu.

 

3. Przejście „od szczegółu do ogółu” - umieść najważniejszą informację na początku tekstu i rozwijaj temat w dalszej części. W ten sposób użytkownik od razu będzie wiedział, co chcesz mu przekazać i zdecyduje, czy jest zainteresowany opisywanym zagadnieniem.

 

4. Użyteczność – spróbuj określić, czego oczekuje Twój odbiorca i dopasuj przekaz do jego potrzeb. Pamiętaj, żeby wiadomości zawarte w treści były na bieżąco aktualizowane. Skup się na czytelniku, mów o jego korzyściach, odwołuj się do doświadczeń i emocji. Dostarczaj content, który rzeczywiście będzie dla niego przydatny.

Publikując w internecie materiały na temat swoich usług lub produktów warto wykorzystać jedno z nowych narzędzi marketingowych - VortalCloud.com.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger