Reklama na Facebooku – jak zaplanować kampanię?

Reklama na Facebooku – jak zaplanować kampanię?


Kampania reklamowa na Facebooku często bywa wyrzuceniem pieniędzy w błoto. Dzieje się tak zwłaszcza dlatego, że nie wykorzystujemy bogatych możliwości, jakie zapewnia kreator reklam.

Jakie możliwości reklamowe daje Facebook?

 

Chcąc uzyskać najwyższą efektywność reklamy, pamiętajmy zwłaszcza o odpowiednim dobraniu grupy docelowej za pomocą zaawansowanego ads managera. W nim możemy dopasować reklamę pod względem cech demograficznych (płeć, wiek, wykonywany zawód, wykształcenie), geograficznych (państwo, miejscowość zamieszkania, miejsce urodzenia, miejsce pracy) czy psychograficznych (styl życia, zainteresowania, polubione strony, ulubione marki, etc.). 

 

Planując budżet reklamowy, decydujmy się raczej na wąski target, gdyż w przeciwnym razie możemy zmarnować potencjał, jaki daje ta forma reklamy. Po akceptacji wszystkich kryteriów będziemy musieli jeszcze określić, czy decydujemy się na rozliczenie za wyświetlenia reklamy (CPM), czy też kliknięcia w nią (CPC). 

 


Postaw na atrakcyjny wygląd reklamy

 

Ustawienie prawidłowej grupy docelowej nie przyniesie jeszcze pożądanych rezultatów, jeżeli nie przygotujemy reklamy odpowiednio pod względem wizualnym. Należy więc dopasować optymalnie kolor reklamy do tła (poleca się intensywne kolory, np. czerwień), ustawić przyciągającą uwagę grafikę oraz kreatywny i prosty w odbiorze tekst (mamy do dyspozycji 135 znaków). 

 


Sprawdzaj skuteczność reklamy

 

Po dokonaniu zakupu reklamy (poprzez PayPal bądź kartę kredytową), warto również na bieżąco monitorować skuteczność kampanii reklamowej i w razie konieczności ją modyfikować. W znaczący sposób ułatwiają nam to opcje Facebooka, gdzie możemy śledzić wszelkie przydatne wskaźniki konwersji. 

 

Nawet najskuteczniejsza reklama na Facebooku nie przełoży się mimo wszystko na sukces firmy, jeżeli jednocześnie nie zadbamy o atrakcyjną treść i funkcjonalność samej reklamowanej strony. Facebook pomoże nam  jednakże – przy odpowiednim wykorzystaniu jego możliwości – sprowadzić do nas bardzo wartościowy ruch.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger