Reklama w telewizji, radiu czy Internecie – co wybrać?

Reklama w telewizji, radiu czy Internecie – co wybrać?


Reklama stanowi jeden z kluczowych rodzajów promocji marketingowej. To właśnie dzięki niej możemy skutecznie dotrzeć do klienta i zbudować solidną markę. Jaką zatem jej formę najlepiej wybrać?

Reklama telewizyjna

 

Z reklamą w telewizji spotykamy się zapewne najczęściej. Z marketingowego punktu widzenia na jej wykorzystanie mogą sobie pozwolić jednak tylko największe firmy, gdyż ta pochłania kolosalne środki finansowe. 

 

Przynosi ona wysoki ROI (zwrot z inwestycji) jednak wyłącznie w przypadku masowych produktów (np. pożyczki, konta bankowe, tanie kosmetyki, usługi telekomunikacyjne), które nie wymagają wybrania ścisłego targetu. 

 

Jeśli nie posiadamy zatem wysokiego budżetu albo też nasz produkt wymaga określenia ścisłej grupy docelowej, wtedy zdecydujmy się na pozostałe formy reklamy. 

 


Reklama radiowa

 

Dla małych i średnich przedsiębiorstw znacznie lepszym rozwiązaniem może się okazać reklama w radiu. W tym przypadku zapłacimy zdecydowanie mniej, a mimo tego będziemy mogli dotrzeć do naprawdę szerokiej grupy odbiorców. 

 

Reklama radiowa jest z dużym powodzeniem wykorzystywana przez firmy działające głównie na lokalnym rynku, które skutecznie reklamują się w miejscowych stacjach radiowych. 

 

Warto jednak pamiętać, iż kanał radiowy wyklucza przekaz wizualny, który najsilniej oddziałując na emocje, najskuteczniej skłania do zakupów i buduje świadomość marki. 

 


Reklama w Internecie – przed nią stoi przyszłość!

 

Wszelkie wady powyżej opisanych sposobów na reklamę wspaniale rozwiązuje przestrzeń Internetu. W tym miejscu możemy skierować reklamę do bardzo szerokiej grupy odbiorców (zasięg globalny), a jednocześnie ograniczyć przekaz do ściśle określonego targetu. Pozwalają na to narzędzia typu Google Analytics, dzięki którym mamy możliwość dokładnego śledzenia skuteczności reklamy. 

 

Reklama w Internecie to zatem największa szansa na uzyskanie pokaźnego zwrotu inwestycji, przy jednocześnie stosunkowo niskim ryzyku. Za sprawą możliwości, jakie zapewnia Internet, możemy ponadto nawiązać interakcję z klientem, co przekłada się na liczne korzyści (budowanie wizerunku marki i zaufania, wzrost sprzedaży, zyski finansowe). 

 


Wszystkie z wymienionych metod reklamy mają zatem swoje niewątpliwe zalety, dlatego warto stosować je równocześnie. Można jednak zauważyć obecnie trend, zgodnie z którym większość firm skupia się w największym stopniu na działaniach reklamowych w Internecie i to zapewne najlepsze perspektywy rysują się właśnie przed tym medium.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger