Wizerunek Twojej firmy jest zagrożony? Pokazujemy, jak reagować w sytuacji kryzysowej

Wizerunek Twojej firmy jest zagrożony? Pokazujemy, jak reagować w sytuacji kryzysowej


Twoja firma znalazła się w sytuacji kryzysowej i informacje o tym fakcie przedostały się do opinii publicznej? Nie panikuj, spróbuj mimo wszystko zachować twarz.

Przede wszystkim: zapobiegaj

 

W dobie szybkiego rozwoju mediów elektronicznych (głównie Internetu), negatywne informacje dotyczące wydarzeń wewnątrz firmy mogą bardzo łatwo trafić do klientów. Dlatego tak ważne jest przede wszystkim zapobieganie sytuacjom kryzysowym oraz ówczesne przygotowanie strategii na wypadek ich pojawienia się. Jeśli bowiem zdarzy się tak, że jakiś klient zostanie nieodpowiednio potraktowany przez pracownika naszej firmy czy też w firmie dzieje się cokolwiek złego, wtedy z całą pewnością informacja ta znajdzie się bardzo szybko w sieci – na forach i serwisach opiniotwórczych. Potencjalni klienci naszego przedsiębiorstwa szukając poprzez Google opinii na jego temat, z całą pewnością na te negatywne komentarze trafią. 

 


Już się stało... i co teraz?

 

Jeśli jednak Internet lub inne medium będzie już zasypane informacjami o naszym problemie, wtedy trzeba przede wszystkim zachować spokój oraz w żadnym wypadku nie wykazywać bierności. Gdy zachowamy milczenie, wtedy klienci z całą pewnością potraktują negatywne informacje o firmie jako dosłowną prawdę, po czym jej wizerunek mocno ucierpi. Należy zatem publicznie (na przykład poprzez firmową stronę www czy Fan Page) ustosunkować się do sytuacji kryzysowej – a w razie konieczności zamieścić stosowne sprostowanie, umiejętnie przeprosić i zadośćuczynić. 

 

Nie można jednak popadać w desperację i okazywać przesadzonej skruchy - profesjonalizm przede wszystkim. Jeśli to nam się uda, wtedy istnieje szansa, że zostaniemy docenieni przez klientów, a tym samym sytuacja kryzysowa zostanie przekształcona nie tylko w skorygowanie firmowego wizerunku, lecz nawet jego wzmocnienie.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger