Public relations a budowanie wizerunku marki

Public relations a budowanie wizerunku marki


Jak pokazują niedawne badania pod hasłem „Public Relations w małych i średnich przedsiębiorstwach”, tylko jedna na trzy firmy w podanych sektorach korzysta z usług agencji PR. Czy słusznie?

Jak działania PR wpływają na markę?

 

Działania z zakresu Public Relations pozwalają budować pozytywny wizerunek firmy, co przekłada się na zaufanie klientów, a tym samym na wyniki sprzedażowe. Planując harmonogram takich działań, nie możemy jednak skupić się wyłącznie na jednym obszarze, czyli wizerunku zewnętrznym. 

 

Nie mniej ważne jest bowiem budowanie pozytywnej świadomości marki wewnątrz samej firmy (relacje z pracownikami), relacji z mediami, społecznością lokalną, a także przedstawicielami konkurencyjnego dla naszej firmy biznesu. 

 

PR wewnętrzny jest bardzo istotny zwłaszcza w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, które – z powodów finansowych - nie mogą sobie pozwolić na ogólnopolską kampanię marketingową za pośrednictwem mediów tradycyjnych. Tak ważne jest zatem dbanie o relacje z własnymi pracownikami, którzy następnie przekazują na zewnątrz opinie o naszej firmie. Możemy więc organizować dla nich ciekawe szkolenia i wyjazdy czy też przekazywać im prezenty z firmowym logo (długopisy firmowe, kubki, etc.), co pozytywnie wpłynie na wizerunek marki. Pod żadnym pozorem nie dopuszczajmy ponadto do praktyk mobbingowych pośród personelu. 

 

Zadbajmy również o odpowiedni wizerunek w społeczności lokalnej. Angażujmy się w rozwiązywanie jej problemów, organizujmy pikniki i eventy, pokażmy, że leży nam na sercu dobro środowiska naturalnego. Takie działania na pewno przyniosą w dłuższej perspektywie wymierne korzyści. 

 


Wykorzystaj możliwości jakie daje Internet!

 

Mniej dochodowe firmy mogą również skorzystać z bogatych możliwości Internetu. Warto zatem brać udział w dyskusjach na branżowych forach, stworzyć firmowego bloga i Fan Page'a czy też zadbać o wizytówkę firmową w postaci profesjonalnej strony www. Istotna jest przy tym systematyczność zamieszczanych treści, więc w razie braku zasobów czasowych zatrudnijmy doświadczonego copywritera. Tego typu działania pozwolą zbudować zaufanie w Sieci (uzyskamy wizerunek eksperta), a tym samym marka firmy znacznie na tym zyska. 

 


Na zakończenie:

 

Nie zaniedbuj zatem działań z zakresu PR, gdyż te mogą skutecznie zbudować wizerunek firmy, a w dłuższej perspektywie również wygenerować spore zyski finansowe. Pamiętaj jednak przy tym, aby działania Public Relations były realne i na każdym kroku dokładnie zaplanowane.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger