Content is the king – czyli rola jakościowego copywritingu w skutecznym marketingu

Content is the king – czyli rola jakościowego copywritingu w skutecznym marketingu


Copywriting był jeszcze kilka lat temu niemal nieznanym zawodem. Dzisiejszy marketing nie mógłby już jednak spełniać swojej roli bez wsparcia utalentowanych i kreatywnych copywriterów.

Copywriting a Google

 

Pozycjonerzy przez wiele lat wychodzili z założenia, iż jakość treści odgrywa drugorzędną rolę wobec ilości contentu oraz odpowiedniego natężenia słów kluczowych. Pozyskiwali więc masowo tanie teksty preclowe, które nie niosły ze sobą jakiejkolwiek wartości merytorycznej. 

 

Obecnie Google wprowadziło zaawansowane algorytmy (Panda i Pingwin), które sprawiają, że pozycja strony w wyszukiwarce wynika bezpośrednio z jakości jej contentu. Z tego właśnie powodu błyskawicznie wzrosło zapotrzebowanie na wysokiej jakości, wartościową treść. Każda firma pragnie bowiem, aby jej strona znajdowała się jak najwyżej w wyszukiwarkach, co przecież w ogromnym stopniu generuje ruch na stronie, a następnie podnosi sprzedaż. 

 


Jakie teksty niosą marketingową wartość? 

 

Firma, która zamierza zatrudnić copywritera, musi wiedzieć, jakie wymagania powinny spełniać teksty, które ten będzie dostarczał. Przede wszystkim takie artykuły powinny być kierowane do właściwego odbiorcy z grupy docelowej danego przedsiębiorstwa. 

 

Nie sprawdzi się z całą pewnością treść napisania przesadnie branżowym  językiem, przedstawiająca wyłącznie suche i trudne do zrozumienia fakty dla klientów. Znacznie lepiej  zostaną odebrane artykuły poradnikowe, które pozwolą odbiorcom uzyskać wartościową, a zarazem łatwą do bezpośredniego zastosowania treść, która pozytywnie wpłynie na ich życie. 

 


Copywriting niezawodnym sposobem na zbudowanie relacji

 

Rolą copywritingu w marketingu treści jest przede wszystkim budowanie więzi zaufania z obecnymi oraz potencjalnymi klientami. Nie można więc ograniczać się do perswazyjnych komunikatów (chociaż te też są ważne!), lecz należy uczynić odbiorców partnerami dialogu. Pod przygotowanym przez copywritera tekstem będziemy mogli zatem prowadzić dyskusje z czytelnikami, które mogą pozwolić nam ich lepiej poznać (oraz ich oczekiwania!), a także w profesjonalny sposób przekonać do korzyści, wiążących się ze skorzystaniem z oferty naszych produktów. 

 

Interesująca i praktyczna wiedza przekazywana przez copywritera może również pozwolić uzyskać efekt marketingu wirusowego, będzie bowiem chętnie polecana poprzez media społecznościowe

 


NA ZAKOŃCZENIE:

 

Pamiętaj zatem, że współczesny marketing internetowy nie może już się opierać na natarczywej reklamie w postaci niechcianych, wyskakujących okien. Takie działania szybko zniechęcą klientów, którzy tego błędu nam nie wybaczą. Copywriting skupiony na marketingu jakościowej treści musi być uwzględniony w biznesie internetowym!

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger