Czym jest mailing i jaka jest jego skuteczność?

Czym jest mailing i jaka jest jego skuteczność?


Pomimo złych skojarzeń, mailing w dalszym ciągu jest istotnym elementem marketingu elektronicznego. Jakie efekty daje i jak należy go prowadzić, żeby nam pomagał a nie szkodził?

Mailing zaliczany jest do tych typów reklamy, które nie budzą dziś najlepszych skojarzeń. Zdecydowana większość użytkowników Internetu krzywi się na samo jego wspomnienie, kojarząc mailing przede wszystkim ze spamem zalewającym skrzynki pocztowe i utrudniającym dostęp do naprawdę wartościowych informacji. Czy jednak takie podejście jest właściwe? Coraz częściej możemy przekonać się o tym, że mailing to coś więcej, niż tylko bezużyteczny spam.

 

O skuteczności maili marketingowych decyduje przede wszystkim ich forma oraz sposób przedstawienia ich potencjalnym odbiorcom. W praktyce oznacza to, że mailing nie może być wysyłany na chybił trafił, a zawarte w nim treści powinny jak najbardziej różnić się od tego, co powszechnie kojarzymy z narzucającą się nam reklamą produktów i usług, które nie są nam potrzebne. Maile marketingowe coraz rzadziej są więc uważane za sprawdzony sposób pozyskiwania nowych klientów, coraz częściej zaś postrzega się je jako rozwiązanie, które pozwala na podtrzymanie relacji z kontrahentami i partnerami handlowymi, którzy współpracują z firmą z mniejszą lub większą regularnością.

 

Mówiąc o znaczeniu mailingu w kampaniach promocyjnych wypada podkreślić i to, że na jego skuteczność wpływa treść maili marketingowych. Nie ma sztywnych reguł odnoszących się do częstotliwości ich wysyłania, nie wolno nam jednak zapominać o tym, że każda wiadomość tego typu musi mieć określony cel, w jakim trafia do odbiorcy. Maile mają więc informować o nowych usługach, udoskonaleniach i promocjach, które rzeczywiście mogą mieć istotne znaczenie dla osób korzystających z poczty elektronicznej.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger