Reklama outdoorowa - jakie są jej formy i jakie daje rezultaty?

Reklama outdoorowa - jakie są jej formy i jakie daje rezultaty?


W dobie cyfryzacji coraz więcej osób ignoruje inwestowanie w reklamę miejską na rzecz reklamy internetowej. Czy to dobry krok?

Reklama zewnętrzna, nazywana też outdoorową, jest nie tylko jedną z najstarszych, ale i najpopularniejszych form promocji firmy. Bazuje ona na wizualnej prezentacji treści, jest przy tym ceniona z uwagi na wysoką częstotliwość kontaktu potencjalnego klienta z promowaną usługą.

 

Kluczem do jej sukcesu wydaje się przede wszystkim prostota i czytelność. Outdoor wysyła jasne komunikaty, jest łatwy do przyswojenia, a klient zaczyna identyfikować się z marką niejako przez przypadek, nie czując się osaczonym. Co więcej, niektóre typy reklamy outdoorowej są prawdziwymi dziełami sztuki użytkowej, mówi się więc, że jeśli kampania jest prowadzona umiejętnie, jest w stanie przysłużyć się nie tylko konkretnej marce, ale i otoczeniu, w jakim wspomniana marka się pojawia. Użytkownicy chwalą masowość i duży zasięg outdooru, zwracając przy tym uwagę na to, że jego wykorzystanie nie musi generować dużych kosztów.

 

Najbardziej popularnym rodzajem reklamy outdoorowej jest oczywiście billboard, będący wielkoformatową tablicą dostosowaną do prezentowania treści reklamowych, warto jednak wspomnieć i o innych jej formach. Obecnie dużą popularnością cieszy się citylight, w przypadku którego plakat reklamowy jest umieszczony za szybą z tworzywa sztucznego i podświetlony, oraz reklamy pneumatyczne, sprawdzające się zwłaszcza na imprezach masowych. Możliwości otwierające się przed firmami zainteresowanymi reklamą outdoorową są jednak znacznie większe, bez trudu można więc dostosować ten jej rodzaj, który najlepiej wypromuje określony towar lub usługę w przestrzeni miejskiej.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger