Czy gadżety reklamowe są dobrą reklamą firmy?

Czy gadżety reklamowe są dobrą reklamą firmy?


Długopisy, notesy, kalendarze, kubki, koszulki... Czy to wszystko jest jeszcze w stanie przyciągnąć do nas klientów i wpłynąć w jakikolwiek sposób na wizerunek naszej firmy?

Choć już od przynajmniej kilku lat możemy usłyszeć o tym, że moda na gadżety reklamowe przemija, trudno nie oprzeć się wrażeniu, że zwolennicy tej tezy już wkrótce będą musieli ją zweryfikować. Owszem, nie można już wyobrazić sobie kampanii reklamowej bazującej wyłącznie na drobnych upominkach, okazuje się jednak, że wcale nie spada ich znaczenie jako dodatkowego elementu promującego firmę.

 

Tym, co sprawia, że warto zainteresować się możliwościami, jakie stwarzają gadżety reklamowe, jest przede wszystkim wszechstronność rozwiązań tego typu. Gadżety można wręczać zarówno naszym najwierniejszym klientom, jak i osobom, które dopiero zapoznają się z przygotowaną przez nas ofertą. I choć za każdym razem mówimy o nieco innych rozwiązaniach, badania prowadzone przez osoby zawodowo zajmujące się marketingiem potwierdzają, że budzą one zadowolenie odbiorców.

 

Nie można nie docenić i tego, że gadżety reklamowe (z pominięciem tych, które wręczamy klientom strategicznym) nie stanowią poważnego obciążenia dla firmowego budżetu, można więc z powodzeniem stosować je nawet w przypadku promocji nowej firmy. Co więcej, ich niewielki koszt wcale nie przyczynia się do tego, że klient nie przywiązuje się do firmy, która obdarowała go w ten sposób. Owszem, ma on świadomość tego, że nie jest do niczego zobowiązany, zazwyczaj jednak uważa, że firma, która obdarowała go gadżetem, jest bardziej interesująca niż jej konkurenci.

 

Mówiąc o zaletach reklamowych warto podkreślić jeszcze jedną z nich. Mówimy o pomyśle na reklamę firmy o niemal nieograniczonym zasięgu, jeśli bowiem gadżet jest atrakcyjny, niejednokrotnie staje się jedna z rzeczy osobistych swojego nowego właściciela. W ten sposób logo naszej firmy jest intensywnie promowane nawet pomimo tego, że nie zapłaciliśmy za taką usługę.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger