Ulotki, bannery - czy to jest jeszcze skuteczne?

Ulotki, bannery - czy to jest jeszcze skuteczne?


Wydawałoby się, że reklama tradycyjna powoli odchodzi do historii, a jej miejsce zajmuje reklama cyfrowa. Czy tak jest w rzeczywistości?

Kilkanaście lat temu firmy inaugurujące działalność gospodarczą nie miały większych problemów z powiadomieniem potencjalnych klientów o swoim istnieniu. Wystarczyło zawiesić kolorowy baner w dobrze widocznym miejscu, rozdać kilkaset ulotek i przygotować zestaw gadżetów z firmowym logo, a miało się pewność, że klient nie przeoczy obecności nowej firmy i zechce podjąć działania, mające na celu zapoznanie się z jej ofertą.

 

Dziś sytuacja jest znacznie bardziej skomplikowana, problemem nie jest przy tym jedynie to, że w kampanii reklamowej zakończonej sukcesem należy wykorzystywać możliwości Internetu. Nowe firmy muszą zmagać się z coraz bardziej nasyconym rynkiem, wymagającymi klientami i silną konkurencją, samo przebicie się ze swoją ofertą do świadomości klienta jest przy tym zadaniem, które wcale nie należy do łatwych do zrealizowania.

 

Mówiąc o sposobach promowania nowych firm zwraca się uwagę na to, że kluczowe znaczenie ma ich obecność w Internecie, zdecydowana większość agencji reklamowych podpowiada więc, jak wykorzystać to medium. Nie oznacza to jednak, że reklama tradycyjna traci na znaczeniu. Przeciwnie, poświęcanie jej należytej uwagi może przynieść znacznie lepsze rezultaty, niż początkowo moglibyśmy się tego spodziewać, okazuje się bowiem, że nie wszystkie firmy decydują się na taki krok.

 

Mówiąc o znaczeniu reklamy tradycyjnej powinniśmy zwracać uwagę przede wszystkim na jej dobrą widoczność nie w Internecie, ale w świecie, który naprawdę otacza naszych potencjalnych klientów. Bannery są przecież widoczne w trakcie drogi do pracy, a ulotki można otrzymać przy okazji robienia zakupów w centrum handlowym. W tym czasie dostęp do Internetu jest ograniczony, jeśli nie niemożliwy, i to reklama tradycyjna skupia więc na sobie całą uwagę odbiorcy.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger