Marketing szeptany - czy warto go stosować?

Marketing szeptany - czy warto go stosować?


Marketing szeptany często porównuje się do plotki – im więcej osób ją usłyszy, tym staje się silniejsza. Czy w dobie tak wielu gałęzi marketingu jest dalej skuteczny?

Bez względu na to, czy zastanawiamy się nad wyborem szafy wnękowej, lodówki czy też polisy ubezpieczeniowej, dużą wagę przywiązujemy do rekomendacji znajomych i opinii innych użytkowników, którzy skorzystali już z określonego produktu lub usługi. Sugestie tego rodzaju niejednokrotnie mają dla nas znacznie większą wartość, niż kampanie promocyjne, trudno się więc dziwić, że osoby zawodowo zajmujące się marketingiem chętnie wykorzystują naszą skłonność do zawierzania sprawdzonym informacjom.

 

Marketing szeptany już od lat cieszy się olbrzymią popularnością, jeśli zaś jest prowadzony umiejętnie, charakteryzuje go wysoka skuteczność. Co ważne, mamy w jego przypadku do czynienia z rozwiązaniem, za pomocą którego jesteśmy w stanie promować wiele towarów i usług, co przecież nie jest aż tak oczywiste w przypadku wielu innych sposobów na wzbudzenie zainteresowania klientów.

 

Niestety, mówiąc o opłacalności marketingu szeptanego, nie możemy zapominać o tym, że jego skuteczność jest sumą przynajmniej kilku czynników. Nie może być on nachalny, nie wolno nam dopuścić do tego, aby sprawiał wrażenie mało wiarygodnego, a do tego powinien być on stosowany z wykorzystaniem wielu kanałów, za pomocą których można dotrzeć do potencjalnych klientów.

 

Czy zatem stosowanie marketingu szeptanego ma sens? Przedstawiciele wielu firm nie mają co do tego najmniejszych nawet wątpliwości. Te same osoby zwracają jednak uwagę na to, że mówimy o formie promocji, którą warto powierzyć profesjonalistom, nieumiejętne wdrażanie jej założeń może przyczynić się bowiem do realizacji celów sprzecznych z naszymi oczekiwaniami.

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger