ASO, czyli widzialność aplikacji w app store'ach

ASO, czyli widzialność aplikacji w app store'ach


O sukcesie komercyjnym aplikacji decyduje nie tylko jej jakość, użyteczność oraz szybkość działania. Ogromne znaczenie ma również widoczność w app store'ach. Jak ją zwiększyć?

Wirtualne sklepy z aplikacjami mobilnymi pękają w szwach – powinien zdawać sobie z tego sprawę każdy, kto ma zamiar udostępnić swoje dzieło szerszemu gronu użytkowników. Konkurencja jest naprawdę duża. Bez przemyślanej strategii app-marketingowej nie sposób się wybić, choćby nawet produkt prezentował wysoką jakość i był absolutnym novum na rynku. Kluczem do sukcesu jest widoczność aplikacji w app strore'ach. Zaś tytułowe ASO to nic innego, jak zespół procesów zmierzających do poprawy tejże widoczności.

 

Dlaczego warto zadbać o ASO?

Lepsza widoczność aplikacji w app store'ach jest równoznaczna z większymi szansami producenta na zaistnienie w przestrzeni konsumenckiej. Dawno minęły już czasy, kiedy aplikacja raz puszczona w obieg nie wymagała ciągłych aktualizacji, dokonywanych pod kątem oczekiwań użytkowników. Statystyki pokazują, że największą popularność zdobywają właśnie te aplikacje, których profile są na bieżąco optymalizowane. Najmniejsze zaniedbania w tym zakresie skutkują stratą wielu potencjalnych użytkowników. Jeden z największych sklepów z aplikacjami mobilnymi, Google Play, ma w swoich zasobach aż 2,46 mln aplikacji! Jeśli więc chcesz trafić ze swoim produktem do odbiorców, musisz zadbać o ASO.

 

Pozycja w wynikach wyszukiwania

Statystyki pokazują, że 80% czasu, jaki przeciętny użytkownik smartfona poświęca jego obsłudze, przypada na aplikacje. Jest to więc prężnie rozwijający się rynek. Wiele zależy od tego, jaką pozycję w wynikach wyszukiwania zajmuje dana aplikacja. Profile nieoptymalizowane mają niewielką liczbę odwiedzin i nie pojawiają się w wynikach wyszukiwania. Więc nawet gdybyś miał do zaoferowania coś nowego i przydatnego, to bez ASO nie masz co liczyć na sukces.

 

Aby aplikacja była widoczna dla potencjalnych użytkowników, powinna zostać tak zaprojektowana, by mogły ją wychwycić algorytmy odpowiadające za wyszukiwanie. Dlatego nie bez znaczenia jest to, jak swój produkt nazwiesz, jak go opiszesz i jakie elementy graficzne posłużą za ikonę czy screeny. Kluczowy jest również rozmiar aplikacji – im mniejszy, tym lepiej.

 

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger