Czym jest retargeting?

Czym jest retargeting?


Jak sprawić, by internauta, który wszedł na Twoją stronę, nie ograniczył się do jednej wizyty? Odpowiedzią na to pytanie jest retargeting.

Na znaczną część stron internetowych, które odwiedzamy, wchodzimy tylko raz. Niekoniecznie dlatego, że serwis pozostawia wiele do życzenia pod takim czy innym względem. Czasem po prostu o nim zapominamy. Ale zapomnienie w świecie towarów i usług jest równoznaczne z markową śmiercią. Dlatego warto dbać o wartościowy ruch na stronie. Tytułowy retargeting, obok optymalizacji, jest jednym z narzędzi umożliwiających pozyskanie klientów.

 

 

Czym jest retargeting?

 

Retargeting to forma reklamy internetowej, polegająca na ponownym (stąd przedrostek re-) dotarciu z przekazem do internautów, którzy już wcześniej przeglądali daną stronę. Chyba każdy użytkownik sieci miał do czynienia z tym zjawiskiem. Wystarczy, że raz wejdziesz np. na stronę księgarni, a za chwilę widzisz na Facebooku lub na innych stronach reklamy książek, odsyłające do tej właśnie księgarni. Do retargetingu najlepiej nadają się popularne serwisy społecznościowe, zwłaszcza Facebook. Z innych serwisów też można co prawda przekierować potencjalnych klientów na stronę, ale statystyki pokazują, że retargeting na Facebooku przynosi najlepsze efekty. Poza tym stosunek ceny reklamy do zwrotu z inwestycji jest tam najkorzystniejszy.

 

 

Piksel Facebooka

 

Jednym z bardzo pomocnych narzędzi do retargetingu jest Piksel FB. Program ten śledzi aktywność użytkowników na stronie, wyciągając z niej wnioski dotyczące ich preferencji zakupowych. Dzięki zgromadzonym danym może znacznie zwiększyć skuteczność reklam. Zachowaniem rokującym nadzieje na sprzedaż jest np. zamieszczenie produktu w koszyku. Jeśli z takich czy innych powodów nie doszło do transakcji, np. jeśli klient się rozmyślił, Piksel FB wyświetli mu ponownie reklamę danego produktu. Narzędzie to pozwala też dopasować reklamy do określonych grup docelowych. Może np. przypomnieć odbiorcom o produkcie lub usłudze, która ich niedawno interesowała, wskazać rzecz, która idealnie będzie się nadawała do kompletu, lub poinformować o promocji.

 

Retargeting to użyteczne i pomocne narzędzie, dzięki któremu zwiększysz efektywność kampanii reklamowych. Opisany powyżej Piksel FB jest programem bardzo łatwym w instalacji i obsłudze, ma przejrzysty interfejs i zawiera wiele przydatnych opcji, umożliwiających maksymalne sprofilowanie oferty. Warto z niego skorzystać.

 

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger