Automatyzacja marketingu w pigułce

Automatyzacja marketingu w pigułce


Marketing jest dziedziną wymagającą inwencji i kreatywności. Dlatego powyższy tytuł może się wydawać oksymoronem. Na czym miałaby polegać taka automatyzacja? Wyjaśniamy poniżej.

Automatyzacja działań marketingowych jest rozwiązaniem przeznaczonym dla osób, które mają sporo na głowie. Nie na wszystko możemy znaleźć czas, prowadzenie firmy zobowiązuje i wiąże się z licznymi wyzwaniami. W nawale codziennych zajęć przedsiębiorcy może być trudno wykonać każde priorytetowe zadanie. W takich przypadkach z pomocą przychodzi właśnie automatyzacja marketingu, która przynajmniej w sferze kontaktów z klientem pozwala zaoszczędzić wiele energii i czasu.

 

 

Co o automatyzacji sądzą marketingowcy?

 

Automatyzacja marketingu jest zagadnieniem dość kontrowersyjnym. Jej przeciwnicy nie wierzą, aby można było zautomatyzować kontakt z odbiorcami w skuteczny z promocyjnego punktu widzenia sposób. Nawet jeśli na krótką metę takie rozwiązanie przyniosłoby wymierne korzyści, to jednak w dłuższej perspektywie czasowej jest skazane na niepowodzenie – tak argumentują swój sceptycyzm. Z drugiej jednak strony automatyzacja marketingu znajduje szerokie zastosowanie w świecie reklamy i zyskuje coraz więcej zwolenników. Jak to więc z nią jest?

 

 

Czym jest automatyzacja marketingu?

 

Automatyzację marketingu można zdefiniować jako prowadzenie działań marketingowych przy użyciu oprogramowania oraz narzędzi służących do:

  • gromadzenia informacji dotyczących klientów,

  • analizy danych,

  • publikowania contentu w sieci

  • zautomatyzowanej interakcji z odbiorcami.

 

Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania łatwiej Ci będzie zdobywać informacje na temat klientów (również tych potencjalnych), publikować content o określonych godzinach czy wyciągać wnioski z analizy danych. Wszystko to w zamierzeniu ma wygenerować większe zyski.

 

 

Jak zautomatyzować marketing?

 

Automatyzacja marketingu wymaga pozyskania jak największej liczby informacji o potencjalnym kliencie. Kluczem do sukcesu są solidnie przygotowane modele jego zachowań oraz wzorcowe scenariusze działania. Elementy te powinny zostać włączone w cały system funkcjonowania firmy w taki sposób, aby zachował on swoją integralność. Rzecz nie ogranicza się jedynie do działu marketingu, dotyczy również działu sprzedaży.

 

Dzięki automatyzacji działań marketingowych zaoszczędzisz wiele czasu i energii, a także usprawnisz sferę kontaktów z klientami. Warto bliżej zainteresować się tym tematem, sięgając przede wszystkim po literaturę fachową.

 

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger