Jak wykorzystać e-mail marketing w sklepie internetowym?

Jak wykorzystać e-mail marketing w sklepie internetowym?


Mimo prognoz o ich malejącej popularności, mailing i newsletter wciąż są chętnie stosowanymi narzędziami reklamy, które mogą przynieść aż 3800% zwrotu z inwestycji. Warunkiem jest oczywiście ich skuteczne stosowanie. Jak to zrobić?

Dlaczego e-mail marketing? Regularne wysyłanie wiadomości pozwala nawiązać długotrwałą więź z klientem – informując go o nowościach, specjalnych ofertach i promocjach, odnosisz dwie istotne korzyści: budujesz relację i zaufanie do marki oraz podnosisz wyniki sprzedaży. Podpowiadamy 5 sposobów, które pozwolą osiągnąć te cele.

 

1. Rabat na powitanie

Nowy użytkownik zapisuje się na listę newsletterową? Udowodnij mu, że warto korzystać z usług Twojej firmy, oferując powitalny kupon rabatowy. Nie musi być duży – ważne, żeby odbiorca poczuł, że odnosi dodatkową korzyść, wybierając Twoją markę.

 

2. Ograniczony czas promocji

Chcesz przedstawić specjalną ofertę zniżkową? Wybierz formę „promocji – chwilówki”: rabat trwający przez jeden dzień, kod obowiązujący kilka godzin, noc zakupów itp. Koniecznie podkreśl ograniczony czas trwania, używając zwrotów typu: „Tylko do jutra masz okazję na skorzystanie z wyjątkowej oferty!” W ten sposób łatwiej skłonisz użytkownika do spontanicznych zakupów.

 

3. Przypomnienie o zakupach/rabacie

Klient przerwał zakupy i zrezygnował z ich finalizacji? Napisz mu o tym, przesyłając listę produktów z koszyka. W ten sam sposób możesz przypominać również o dłuższej promocji, wysyłając wiadomość pod koniec okresu jej trwania. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zaoferować zniżkę na produkty porzucone przez klienta: „Pamiętasz o swoich zakupach? Teraz mamy dla Ciebie rabat!”.

 

4. Wspólne świętowanie

Twój klient ma urodziny? Prześlij mu dedykowaną ofertę lub kupon rabatowy! Twoja firma obchodzi rocznicę powstania? Przygotuj specjalną promocję z tej okazji. Pomyśl nad różnymi ofertami na inne święta: Dzień Kobiet, Dzień Uśmiechu, Dzień Darmowej Dostawy itp. Każdy powód jest dobry do wspólnego celebrowania!

 

5. Wiadomości transakcyjne

Teoretycznie oczywiste, jednak często pomijane. Użytkownik Twojego serwisu powinien być na bieżąco informowany o każdym etapie zamówienia: przyjęciu zapłaty, wysłaniu paczki itp. Warto zawrzeć w takiej wiadomości praktyczne elementy: potwierdzenie zakupu, fakturę, link do śledzenia przesyłki itp.

 

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger