Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?


Artykuł sponsorowany to jeden z lepszych sposób promocji marki, która nie jest bezpośrednią reklamą, odbieraną jako nachalny komunikat, ale stara się odpowiedzieć na faktyczne potrzeby klienta. Jak napisać taki tekst, żeby dobrze spełnił swoje zadanie?

Chwytliwy tytuł, ciekawy lead

Najważniejsze jest przyciągnięcie uwagi czytelnika – nie chodzi tu jednak o „tanie” hasła generujące kliknięcia, ale o faktycznie intrygujący tytuł, zapowiadający istotną dla odbiorcy kwestię. Powinien on budzić ciekawość i zachęcać do dalszego czytania. Istotny jest również wstęp: najlepiej ująć go w 2-3 zdaniach, stanowiących istotę całego artykułu. Lead nie może jednak zdradzać puenty tekstu czy opowiadać, o czym będzie – powinien jedynie zasugerować temat artykułu. W roli części wstępu dobrze sprawdzą się pytania i cytaty.

 

Dobry temat, odpowiednia prezentacja

Tekst musi być wartościowy i merytoryczny – powinien dostarczać czytelnikowi dokładnie takich informacji, jakich szuka. Na miejscu są powiązania z aktualnymi trendami oraz odpowiedzi na potencjalne pytania klientów. Prezentacja produktu/usługi lub marki powinna pojawić się na samym końcu i wynikać bezpośrednio z opisywanego tematu – tak, żeby nie wyglądało to sztucznie. Cokolwiek z naszej oferty przestawiamy, najlepiej robić to z perspektywy użytkownika. Unikajmy szczegółów, na których odbiorca raczej się nie zna lub nie są dla niego istotne. Zamiast tego starajmy się przyciągnąć jego uwagę, zainteresować produktem/usługą, pokazać dobre strony i wynikające z nich korzyści. Pamiętajmy, że głównym celem artykułu jest przekonanie odbiorcy, że nasza propozycja jest mu potrzebna, a tym samym – nakłonienie do działania.

 

Poza treścią – forma

Artykuł powinien być napisany odpowiednim językiem. Unikajmy zdań wielokrotnie złożonych, obcych zwrotów, a przede wszystkim – niepotrzebnego patetyzmu czy wychwalania prezentowanej oferty. Tekst musi być poprawny stylistycznie, ortograficznie oraz interpunkcyjnie. Najlepiej pisać w stronie czynnej i czasie teraźniejszym. Można stosować bezpośrednie zwroty do adresata oraz pytania retoryczne – oczywiście w granicach rozsądku. Należy wystrzegać się jednak zbyt familiarnych, przyjacielskich określeń, jak również wyrażeń potocznych.

 

Copyrights by Postaw na markę - Brandinger